sobota, 22 marca 2014

Śniadanie nr 147 - Czemu wyrzucasz jedzenie?

No właśnie? Ilekroć zostaje mi ryż/kasza/makaron z obiadu, słyszę :
Wyrzuć i tak nikt tego nie zje już.

Wiecie ile rzeczy można zrobić z pozostałego ryżu po obiedzie?
Ryż na mleku, zapiekanka, ryż z jogurtem, z sosem, placki z ryżu...z kaszy i makaronu tak samo!
Więc zanim coś będziemy chcieli wyrzucić - pomyślmy! ;)

Co do konkursu...poszedł nieźle.
Zdobyliśmy czwarte miejsce na dziesięć. Byliśmy na trzecim ale dwie klasy zajęły drugie i była dogrywka.
Liczyłam na wyższe miejsce ale...cóż i tak było fajnie! Zabawa na całego ;) Wygraliśmy jakieś tam batony migdałowe, bodajże z tygodnia greckiego w lidlu - pysza są! :D

Ryż na mleku z karmelizowanymi chipsami bananowymi SKWORCU,
truskawki



Odpowiadam jeszcze za zaległe LBA ;)

Od Ilony:
1.Jaka jest Twoja ulubiona kombinacja smakowa w serniczku?
Jakiś słodki akcent w postaci czekolady i owoce 
2.Jogurt naturalny czy serek homo?
Nie umiem wybrać :<
3.Co zwiastuje wiosnę?
Śpiew ptaków i...pojawiające się kupy psie, gdy śnieg topnieje
4.Oglądasz jakieś programy kulinarne?
Tak
5.Co najczęściej jesz na 2 śniadanie?
Kanapki :D
6.Jesteś rannym ptaszkiem czy raczej nocnym markiem?
Nocny marek!
7.Jakiś inspirujący cytat na dziś?
''Człowiek może wytrzymać tydzień bez picia, dwa tygodnie bez jedzenia, całe lata bez dachu nad głową, ale nie może znieść samotności. To najgorsza udręka, najcięższa tortura''
8.Jakie znasz języki obce,a jakich chciałabyś się nauczyć?
Jako tako znam angielski i trochę niemiecki, chciałabym się francuskiego nauczyć ;)
9.Jak długo prowadzisz już bloga?
Długo - nie chce mi się sprawdzać :P
10.Jaka jest Twoja ulubiona sałatka?
Nie mam
11.Kawa czy herbata?
Kawa! Nie lubię herbaty ...

Od Sylwii :
1.Czy śniło Ci się ostatnio coś szczególnego?
A jednorożec rzygający tęczą to coś szczególnego? Jeśli tak to tak :D
2.Czy jest osoba, która inspiruje Cię kulinarnie?
Ba! I to nie jedna ;)
3.Naleśniki czy placuszki?
Nie umiem wybrać :<
4.Jak spędziłabyś swoje wakacje marzeń?
Całe wakacje z końmi! <3
5.Z jaką osobą z rodziny najbardziej się utożsamiasz?
Z kuzynką i mamą
6.Gdybyś mogła zabrać tylko 3 przedmioty na bezludną wyspę, co to by było?
Komputer,internet,lodówka
7.Czy jest coś, co lubiłaś robić ale przestałaś ze względu braku czasu?
Tak, jazda konna :(
8.Jakie są Twoje życiowe priorytety?
Dużo ich jest...
9.Co najbardziej utkwiło Ci w głowię,z czasów kiesy byłaś przedszkolakiem?
Wmuszanie jedzenia :/
10.Czy lubisz bardziej tradycyjne połączenia smaków czy eksperymenty?
To i to
11.Typ idealnego chłopaka?
Nie wiem, jak znajdę to Ci powiem! ;)




29 komentarzy:

  1. masz rację, z ryżu da się wiele rzeczy zrobić! :)
    nie warto go wyrzucać!

    OdpowiedzUsuń
  2. Czwarte miejsce to całkiem niezły wynik! A zwłaszcza, że nagroda smaczna :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie lubię marnować jedzenia.. U mnie w domu nic się nie zmarnuje :) wszytsko można wykorzystac o ile nie jest zepsute ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Też często wyrzucam resztki z obiadu :c Ryż na mleku , pycha! :D No i gratulacje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czwarte to już prawie podium, gratulacje ! :) ja też nie lubię niczego wyrzucać, staram się wykorzystać wszelkie "resztki"

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie w domu staramy sie nie marnować jedzenia... ZawsE dajemy mu drugie zycie i czarujemy wspaniałe Dania z resztek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie w domu rodzicow? Never.
    A na studiach różnie -boli brak blendera- gdy kupie to i natki warzyw beda do wykorzystania!
    Wkurzają mnie tylko niektóre warzywa które padają dzien czy dwa po przyniesieniu do domu :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdecydowanie się zgadzam z Tobą! Nienawidzę jedzenia marnować i zawsze wykorzystuję wszelkiego rodzaju resztki.
    Gratulacje! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyrzuć jedzenie?> Niee, u mnie nikt nigdy takiej propozycji nie rzuca, póki się naprawdę nei zepsuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgadzam się z tym co napisałaś. Z resztek pozostałych po daniach można stworzyć dużo pyszności i nic się nie zmarnuje, nie ma potrzeby wyrzucania jedzenia.

    Smakowite śniadanie, ten dodatek karmelizowanych bananów mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja też nie lubię marnować. U nas nawet się zamraża resztkę mięsa albo pozostały makaron, a potem jak nie ma weny na obiad to wyciągamy z zamrażalnika i tworzymy różne cuda :D
    Urzekły mnie te chipsy bananowe wbite w ten ryż <3

    OdpowiedzUsuń
  12. U mnie mama zawsze każe czyścić pozostałości. Ja dziś miałam ryż na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak długo prowadzisz bloga? Pi razy drzwi 147 dni? :P

    Ja nigdy nie wyrzucam jedzenia, staram się gotować tak, żeby było akurat, czasem kawałek chleba jednak spleśnieje i trzeba wywalić...

    Śniadanko smaczne, ładnie te chipsy wyglądają :)
    No i gratuluję konkursu :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zgadzam się, też nie lubię marnować jedzenia - przecież można wykonać taki smaczny recykling! Gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Staram się nie wyrzucać jedzenia, ale .. czasami nie ma już wyjścia : p

    OdpowiedzUsuń
  16. Masz rację, warto pamiętać, że niezjedzone resztki można pysznie zrecyklingować i wcale nie trzeba ich wyrzucać :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ryż wygląda naprawdę apetycznie i podobają mi się te chipsy bananowe. :) Gratuluję 4 miejsca. ;*

    OdpowiedzUsuń
  18. Jedzenia nie powinno się marnować i pod moim okiem nigdy sie tak nie dzieje :) Wszystko jest odpowiednio zagospodarowane:)
    Gratuluję miejsca, może następnym razem uda się zdobyć wyższe? kto wie...

    OdpowiedzUsuń
  19. ja marnowania jedzenia nie toleruję pod żadną postacią, nigdy. choćbym zepsute miała jeść, to pewnie bym zjadła ;)
    cytat, cytat mocno trafia

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie wolno wyrzucać jedzenia !
    Taki ryż uwielbiam , ale szczególnie z mleczkiem kokosowym *.*
    Gratulacje tak wspaniałego miejsca :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Polecam drzemkę przy otwartym oknie(sen<3),dużo wody i potem wstajesz wprawdzie jak wampir z trumny z łóżka ale w miarę da się funkcjonować ;) Chociaż zależy od osoby. Jestem szczęściarą,bo ostatnio mam je lekkie napady(zmieniłam sposób jedzenia,joga i inne szmery bajery)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jednak bardziej stawiałabym na wyluzowanie życiowe(joga też pomaga ale trzeba zmienić nastawienie) a do tego przede wszystkim odżywcze jedzenie opierające się głównie na warzywach <3)

      Usuń
  22. też nigdy nie rozumiałam, jak ludzie mogą wyrzucać jedzenie...cieszę się, że mama mnie od małego uczyła takiego recyklingu :D pyszne śniadanie!

    OdpowiedzUsuń
  23. U nas w domu na szczęście nie wyrzucają jedzenia, wręcz przeciwnie, wszystko starają sie wykorzystać na maxa:) Pyzne śniadanko, też takie zrobiłam w czwartek bo mi ryż został ;p

    OdpowiedzUsuń
  24. to prawda, wiele można wyczarować z pozostałości obiadowych. Jesteśmy za:) a taki ryż na mleku...pyszności:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie wyrzucam :) !

    Jak tu pięknie, nie mogę się napatrzeć :) Super zmiany !

    OdpowiedzUsuń
  26. Też nie wyrzucam :) Ryż uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz cieszy więc bądź miły i jeśli Ci się spodoba - skomentuj ! :)
Dziękuję.