poniedziałek, 31 marca 2014

Śniadanie nr 156 - Czas być bardziej kreatywnym

Wczorajszy dzień udany nie powiem, rowerów nie zaliczyłam bo okazało się, że opony po ostatnim razie to dwa wielkie flaki heh ;)

Stwierdzam, że muszę być bardziej ciekawa i oryginalna...w ogóle nie eksperymentuję.
Kurczę ale jak na to znaleźć czas? Niby mam go dużo, nie mam obowiązków ale nigdy nie umiem się wyrobić! Zawsze braknie mi tych 1-3 godz.

Czy widzieliście już ile kwiatków i pączków jest na drzewach? I forsycje! Zakwitły! Kocham Wiosnę :)
Przynajmniej ona trzyma mnie w pozytywnym nastroju.

Kasza kuskus z gruszką* i karmelizowanymi chipsami bananowymi SKWORCU
 *gruszka też w środku


Te chipsy są uzależniające! Kto jeszcze takich nie próbował polecam! Są 10000 razy lepsze niż te zwykłe - smażone ;)


niedziela, 30 marca 2014

Śniadanie nr 155 - Czasami nic więcej nie trzeba + LBA

Dzisiaj wcześnie wybywam do babci więc śniadanie na szybko. Niezbyt ciekawe, kolorowe i słoneczne tak jak pogoda za oknem :)

Korzystam więc z wolnego czasu i uciekam! Miłego dnia ;)

Mango , mullermilk bananowy


I moje nominacje :)

1.Tradycyjne Wielkanocne ciasto?
2.Ulubiony przedmiot w szkole?
3.Telewizja, komputer czy internet?
4.Jesteś wierząca?
5.Rower czy rolki?
6.Jadłaś kiedyś owoce morza?
7.Zdrowo się odżywiasz?
8.W żołądku zawsze znajdę miejsce na...?
9.Ulubiona pora roku?
10.Trenujesz coś?
11.W przyszłości pragnę...



sobota, 29 marca 2014

Śniadanie nr 154 - Bo tego było mi trzeba + LBA

Sobota! Ach jak ja się cieszę! Dłużył mi się tydzień niemiłosiernie...
Weekend mimo, że pracowity to będzie udany, czuję to ;)
No, a skoro mamy sobotę to...kasza manna z czekoladą! Moje idealne weekendowe śniadanie.

Noga przestaje już boleć to może wyjdę na rower, stęskniłam się za nim...
Kasza manna z czekoladą Milka*, jabłko
 *czekolada w środku


I ostatnie LBA

Od Monika K.



1. Co skłoniło Cię do prowadzenia bloga?
Nuda heh ;)

2. Skąd czerpiesz inspiracje do przepisów?
Z blogów
3. Jakie są Twoje zainteresowania poza kuchnią?
Jazda konna
4. Czy masz mentora kulinarnego?
Tak :)
5. Jakie danie kojarzy Ci się z dzieciństwem?
Makaron z serem
6. Czy znajomi/rodzina korzystają z Twoich porad kulinarnych?
Oczywiście! I to coraz częściej ;)
7. Co jest Twoja ulubioną potrawą?
Hm...ryż z sosem słodko-kwaśnym i mnóstwem warzyw!
8. Czy jesteś/chciałabyś zostać dyplomowanym dietetykiem?
Oczywiście! To mój cel.
9. Jaka jest Twoja ulubiona książka?
Nie mam ulubionej
10. Kraj, w którym mogłabyś zamieszkać to...?
Australia
11. Co sprawia Ci najwięcej radości?
Uszczęśliwianie bliskich, gotowanie i jazda konna 

Oraz od Lena B:


1. Wolisz piec czy gotować?
Chyba piec

2. Odżywiasz się zdrowo, czy lubisz czasem zaszaleć?
Szaleństwa to u mnie codzienność! :D
3. Potrawy proste, czy wykwintne?
To i to jest pyszne 
4. Co, cię zachęciło to tego, aby prowadzić bloga?
Inne blogi
5. Twój najlepszy wypiek, lub najlepsze danie?
Nie mam
6. Ostro, czy łagodnie?
Łagodnie
7. Twoja ulubiona czekolada?
Gorzka
8. Warzywa, czy owoce?
Owoce
9. Wolisz gotować samemu, czy z czyjąś pomocą?
Samemu! Nienawidzę jak mi się ktoś po kuch kręci :)
10. Wolisz gotować według starych receptur, czy sięgasz po kuchnie nowoczesną?
Robię tym i tym sposobem
11. Czy lubisz oglądać programy kulinarne, jak tak to który według ciebie jest najlepszy?
Nie oglądam praktycznie telewizji...czasem tam MasterChef Australia ;)

Swoje nominacje dodam jutro,a tymczasem idę zaczerpnąć promieni słońca!
Miłego Dnia!


piątek, 28 marca 2014

Śniadanie nr 153 - Udało się!

Dzisiejsze śniadanie jem wraz z Weroniką :)
Weronika pozwoliła mi wybrać co chciałabym zjeść, wybrałam omleta! Na początku Weronika nie chciała, mówiła, że nie lubi... przekonałam ją! ;)
Mam nadzieję, że jej smakowało, bo mnie bardzo.

Omlet po raz pierwszy wyszedł mi w całości(!), a nie w formie jajecznicy, która  nadaje się tylko do wyrzucenia, jestem z siebie dumna.
A na jaki omlet się zdecydowałyśmy? Klasyczny, biszkoptowy :) Podobno najlepszy!

Wczoraj jak się spodziewałam była niezapowiedziana kartkówka, napisałam wszystko ale czy dobrze?
Ta szkoła wykończy mnie psychicznie, czemu ja nie umiem się nie stresować nad każdą rzeczą, którą w niej robię? Nawet na w-f...
Proszę o kciuki na WOS'sie! :)

Omlet biszkoptowy z deserkiem czekoladowo-waniliowym Paula i
gruszką



OMLET BISZKOPTOWY
Składniki /1 porcja/:
•2 duże jajka
•2 łyżki mąki (lekko z ''czubem'')
•szczypta soli
•ew. słodzidło

Białka oddzielamy od żółtek. Białka ubijamy ze szczyptą soli na sztywną pianę. Żółtka w oddzielnym naczynku mieszamy, a następnie wlewamy do ubitych białek i bardzo(!) delikatnie mieszamy.
Mąkę z cukrem przesiewamy do masy i również bardzo delikatnie mieszamy.
Patelnię natłuszczamy (koniecznie!) i porządnie rozgrzewamy. Masę wylewamy i smażymy z każdej strony po ok.5-8 min pod przykryciem, na małym ogniu.
Smacznego!



czwartek, 27 marca 2014

Śniadanie nr 152 - O niej nie można zapomnieć!

A mowa tu dokładnie o owsiance. Jak można jej nie lubić? Klejąca, lepka, słodka i pyszna! Jedno z najlepszych śniadań ;)

Moja dzisiejsza wyszła niesamowicie gęsta i klejąca, ja tych rzadkich wyjątkowo nie lubię i unikam ja ognia, co by się do owsianki nie zrazić.

Dziękuję za wczorajsze kciuki, matma poszła fatalnie ale chemia chyba nie tak źle ;) W każdym razie zrobiłam wszystko!
Dziś na szczęście nie mam żadnych testów czy kartkówek ale trzeba być czujnym, zawsze  pozostaje odpowiedź ustna.

Szarlotkowa* owsianka z czekoladą Wonka
 *jabłka,rodzynki i cynamon

Jestem nudna.


środa, 26 marca 2014

Śniadanie nr 151 - Czyli do czego jeszcze nie wciśnięto ciastek Oreo

No właśnie do czego? Serniki, torty, lody, desery...wszystko! Ja fanką tych ciastek nie jestem, dostałam kiedyś pudełko i leżą, leżą, leżą...trochę przeszkadzały więc czas je zjeść.
Krem według mnie osobiście jest paskudny ale pod smakiem pysznego herbatnika ginie - całe szczęście!
Szkoda ,że u nas w Polskie są tylko 2 rodzaje tych ciastek, w Anglii i USA są z przeróżnymi nadzieniami!
Marzą mi się te z masłem orzechowym...

Wczorajszy dzień fajny nie powiem, dużo się działo ,a dziś dzieje się jeszcze więcej.
Sprawdzian z matematyki na ,który oczywiście nic nie umiem piszę na pierwszej lekcji (trzymajcie kciuki!) i kartkówka z chemii - żyć nie umierać!
Na koniec jestem zwolniona z niemieckiego bo jadę z nogą do lekarza, na te zmiany pogody ona nie daje mi spokoju.
A właśnie, jest tu jakaś dobra duszyczka ,która lubi matmę w takim stopniu ,że by mi ją wytłumaczyła? :D

Kasza manna z gruszką* i ciastkami oreo
 *gruszka również w środku


Powiem Wam ,że to było dobre śniadanie...


wtorek, 25 marca 2014

Śniadanie 150 - To wstyd

To wstyd, po prostu wstyd ,że na 150 śniadanie jem takie coś.
Niestety mój stopień samopoczucia i radości do życia jest bardzo niski...czuję się jakby przebiegło po mnie 150 koni, nie jestem w stanie dziś zrobić cokolwiek innego.
Słońce! Gdzie jesteś?! Potrzebuję twojej energii... i światła ,by robić lepszej jakości zdjęcia :P

Kontuzja nogi na te zmiany pogody daje o sobie znać, mam zwolnienie z w-f do końca tygodnia bo mamy nożną, muszę siedzieć i nudzić się na ławce ,a dziewczyny świetnie się bawią...
Cieszy mnie tylko to ,że poprawiły się relacje z klasą. Coraz częściej ze mną rozmawiają, żartują i śmieją się.
Jest fajnie!

Serek wiejski z syropem Amaretti i jabłkiem, 2 wafle ryżowe z pestkami dyni,
krówka wiśniowa


Tata wczoraj kupił mi smakowe krówki! Uwielbiam je ;)
Przepraszam za jakość zdjęć...


poniedziałek, 24 marca 2014

Moja pierwsza granola - najlepsza na świecie! Granola Amaretti

Lubicie granolę? Takie cudownie chrupkie płatki z bakaliami i słodkim posmakiem miodu...wymarzone śniadanie!
Ja granolę jem codziennie i znika u mnie w szybkim tępię ,za szybkim ;) Miałam swoich kupnych faworytów do dzisiaj kiedy spróbowałam tej domowej!

Plusów w takich płatkach jest dużo. Może komponować własne smaki i dodawać tylko to na co mamy ochotę. W kupnych granolach roi się od rodzynek ,których osobiście tak na ''sucho'' nie cierpię! Kolejnym plusem jest to ,że nie ma w niej tyle chemii - płatki,bakalie,miód, samo zdrowie :)
Jeżeli nie robiliście jeszcze domowej granoli to nie macie na co czekać! Marsz do kuchni i brać się za pieczenie - efekty będą powalające.


Granola Amaretti
Składniki:
•1 szklanka płatków owsianych górskich
•1 szklanka płatków żytnich
•0,5 szklanki otrębów (u mnie pszenne)
•1-2 duże garście ryżu preparowanego (u mnie naturalny)
•2 czubate łyżki miodu
•2 łyżki syropu Amaretti
•2 garście nerkowców
•2 garście migdałów
•1 duża suszona gruszka
•5 plastrów suszonego mango
•3 krówki
•3 łyżki wiórek kokosowych
•3 łyżki pestek słonecznika

Płatki,otręby,ryż preparowany mieszamy razem. Bakalie kroimy na kosteczkę i dodajemy do płatków.
Do naszej mieszanki dodajemy miód wraz z syropem i dokładnie mieszamy.
Blachę wykładamy papierem do pieczenia. Naszą mieszankę przekładamy na blachę i dokładnie rozprowadzamy  aby utworzyła cienką warstwę na blaszce.
Piekarnik nagrzewamy do 150 stopni (u mnie termoobieg). Do piekarnika wkładamy naszą blachę i pieczemy przez ok.40 min mieszając dokładnie co 10 min aby nasza granola się równomiernie przypiekła.
Po ostygnięciu dodajemy pokrojone krówki ;)

Smacznego!


Śniadanie nr 149 - Już nigdy więcej!

Już nigdy więcej nie kupię granoli! Wczoraj wieczorem zrobiłam swoją pierwszą, wspaniałą, przepyszną granolę! Z ogromem dodatków i moimi ukochanymi krówkami :)
Granola domowa to super sprawa! Najlepsze jest to ,że można ''sterować'' smakiem.
Moja jest o smaku amaretti z krówkami, suszonymi gruszkami, suszonym mango, orzechami nerkowca, migdałami, wiórkami kokosowymi, słonecznikiem i ryżem preparowanym - c-u-d-o!
Wieczorkiem dam na nią przepis...oczywiście jeśli chcecie, jacyś chętni? :)

Więc i granola dziś w śniadaniu ;)
Płatki ryżowe z gruszką* i domową granolą amaretti w słoiczku po
konfiturze brzoskwiniowej, gruszka
*gruszka w środku


Proszę dziś o kciuki na niemieckim!


niedziela, 23 marca 2014

Śniadanie nr 148 - Z takim mocnym aromatem...na przebudzenie+LBA

Jestem padnięta po wczorajszym dniu, 8 godzin łażenia po sklepach w poszukiwaniu butów i kurtki.
Nie kupiłam nic ale buty upatrzyłam ,a tak dokładnie to 2 pary ;) Jedne takie ładne na koturnie ,a drugie to trampki converse. Muszę tylko zamówić kolor bo w sklepie były tylko białe i czerwone.
Właśnie...jaki kolor polecacie? Mnie strasznie podobają się Flamingowe i Miętowe.

Strasznie boli mnie głowa a mój stopień szczęścia wynosi -10 ,wczoraj upał, lato w pełni ,a dziś?
Deszcz.
Na tę pogodę zrobiła najlepsze placki na świecie! No może nie najlepsze, bo tych babcinych nic nie pobije ;)

Placki z kawą piernikową SKWORCU, serek wiejski, jabłko 


One były takie pyszne! Szczególnie z tą kawą od SKWORCU
Polecam ją!

I ostatni zestaw pytań od Euli

1.Dlaczego prowadzisz bloga?
A bo mi się podoba :)
2.Ulubiona przyprawa?
Cynamon
3.Najlepsze śniadanie...?
Kasza manna!
4.Najlepszy deser na zły dzień?
Lody albo galaretka :)
5.Ulubiony kucharz?
Mój tata :P
6.Najlepszy dodatek do makaronu?
Pieczarki
7.Uwielbiam pizze z...?
Nie przepadam za pizzą ale jak coś to klasyczną z serem i pieczarami
8.Gotowania nauczyłam się od...?
Taty i babci
9.Za 10 lat będę...?
Powiem Ci za 10 lat ;)
10.W jaki sposób reklamujesz swojego bloga?
Nie reklamuję go
11.Ulubione danie z dzieciństwa?
Makaron z serem!

Swoje nominacje dodam w następny weekend ;)


sobota, 22 marca 2014

Śniadanie nr 147 - Czemu wyrzucasz jedzenie?

No właśnie? Ilekroć zostaje mi ryż/kasza/makaron z obiadu, słyszę :
Wyrzuć i tak nikt tego nie zje już.

Wiecie ile rzeczy można zrobić z pozostałego ryżu po obiedzie?
Ryż na mleku, zapiekanka, ryż z jogurtem, z sosem, placki z ryżu...z kaszy i makaronu tak samo!
Więc zanim coś będziemy chcieli wyrzucić - pomyślmy! ;)

Co do konkursu...poszedł nieźle.
Zdobyliśmy czwarte miejsce na dziesięć. Byliśmy na trzecim ale dwie klasy zajęły drugie i była dogrywka.
Liczyłam na wyższe miejsce ale...cóż i tak było fajnie! Zabawa na całego ;) Wygraliśmy jakieś tam batony migdałowe, bodajże z tygodnia greckiego w lidlu - pysza są! :D

Ryż na mleku z karmelizowanymi chipsami bananowymi SKWORCU,
truskawki



Odpowiadam jeszcze za zaległe LBA ;)

Od Ilony:
1.Jaka jest Twoja ulubiona kombinacja smakowa w serniczku?
Jakiś słodki akcent w postaci czekolady i owoce 
2.Jogurt naturalny czy serek homo?
Nie umiem wybrać :<
3.Co zwiastuje wiosnę?
Śpiew ptaków i...pojawiające się kupy psie, gdy śnieg topnieje
4.Oglądasz jakieś programy kulinarne?
Tak
5.Co najczęściej jesz na 2 śniadanie?
Kanapki :D
6.Jesteś rannym ptaszkiem czy raczej nocnym markiem?
Nocny marek!
7.Jakiś inspirujący cytat na dziś?
''Człowiek może wytrzymać tydzień bez picia, dwa tygodnie bez jedzenia, całe lata bez dachu nad głową, ale nie może znieść samotności. To najgorsza udręka, najcięższa tortura''
8.Jakie znasz języki obce,a jakich chciałabyś się nauczyć?
Jako tako znam angielski i trochę niemiecki, chciałabym się francuskiego nauczyć ;)
9.Jak długo prowadzisz już bloga?
Długo - nie chce mi się sprawdzać :P
10.Jaka jest Twoja ulubiona sałatka?
Nie mam
11.Kawa czy herbata?
Kawa! Nie lubię herbaty ...

Od Sylwii :
1.Czy śniło Ci się ostatnio coś szczególnego?
A jednorożec rzygający tęczą to coś szczególnego? Jeśli tak to tak :D
2.Czy jest osoba, która inspiruje Cię kulinarnie?
Ba! I to nie jedna ;)
3.Naleśniki czy placuszki?
Nie umiem wybrać :<
4.Jak spędziłabyś swoje wakacje marzeń?
Całe wakacje z końmi! <3
5.Z jaką osobą z rodziny najbardziej się utożsamiasz?
Z kuzynką i mamą
6.Gdybyś mogła zabrać tylko 3 przedmioty na bezludną wyspę, co to by było?
Komputer,internet,lodówka
7.Czy jest coś, co lubiłaś robić ale przestałaś ze względu braku czasu?
Tak, jazda konna :(
8.Jakie są Twoje życiowe priorytety?
Dużo ich jest...
9.Co najbardziej utkwiło Ci w głowię,z czasów kiesy byłaś przedszkolakiem?
Wmuszanie jedzenia :/
10.Czy lubisz bardziej tradycyjne połączenia smaków czy eksperymenty?
To i to
11.Typ idealnego chłopaka?
Nie wiem, jak znajdę to Ci powiem! ;)




piątek, 21 marca 2014

Śniadanie nr 146 - Twój sposób radzenia sobie ze stresem

No właśnie? Macie jakieś pomysły? Ja nie umiem sobie niestety ze stresem radzić zawsze wyżywam się płaczem. W niektórych sytuacjach to nie jest dobre ale nie wiem jak inaczej sobie z tym radzić.
W najgorszych przypadkach jak się zestresuję to mdleję, jakaś rada? ;)

Angielski poszedł mi fatalnie, więc wolę się oceną nie chwalić...co tam, poprawię! :)
Ten dzień zapowiada się fajnie.

Dziś konkurs! Proszę o kciuki, nie chcę zawieść klasy z ,którą o dziwo(!) się trochę polubiłam.
Wczoraj nawet koleżanki zabrały mnie na zakupy...jest fajnie!

Kawowe* gofry z serkiem malinowo-jagodowym Almette, gruszka
 * z dodatkiem kawy piernikowej SKWORCU

KAWOWE GOFRY
Składniki /1 porcja/:
•0,5 szklanki mąki
•1 jajko
•słodzidło
•1 łyżka oleju
•niecałe 0,5 szklanki mleka

Białko oddzielamy od żółtka. Białko ubijamy na sztywną pianę. Do żółtka dodajemy cukier i kawę.
Do miski wsypujemy mąkę,mleko,proszek i wlewamy olej oraz żółtko. Do masy pozostaje dodać ubite białka delikatnie mieszając. Smażymy gofry w rozgrzanej i natłuszczonej gofrownicy.
Smacznego!

To Almette jest pyszne! Dużo bardziej mi smakuje niż wersja jabłko-gruszka.
Teraz czaję się na żurawinowy :)
A gofry z dodatkiem kawy to dobry pomysł! Następnym razem zamiast proszku dam już z wodą, zamiast mleka.


czwartek, 20 marca 2014

Śniadanie nr 145 - Skończył Ci się krem?

I co? Skończył się? Nie ma? To słoikowe śniadanie! Nie ukrywam należą do moich ulubionych ;)

Powiem jedno - tak pechowej osoby jak ja, chyba nie ma.Wczorajszy dzień był totalną porażką!
Idąc do szkoły potknęłam się i wpadłam w kałużę, byłam cała mokra i w błocie, a na domiar złego ochlapał mnie jeszcze nadjeżdżający samochód. Zrobiłam sobie coś w nogę i boli jak chodzę...dochodząc do szkoły myślałam, że się popłaczę.
Dowiedziałam się że mój kompan konkursowy jest chory i go prawdopodobnie nie będzie.
Na sprawdzianie z angielskiego poszło mi fatalnie, bo jak się okazało uczyłam się kompletnie innych rzeczy!
Potem plastyka...pierwsze 10 min. lekcji i idę do odpowiedzi. Fajnie że coś umiałam!
Oby ten dzień był lepszy,oby...

Kasza jęczmienna z gruszką* i jagodami goji w słoiczku po kremie
mleczno-orzechowym, gruszka
 *gruszka gotowana wraz z kaszą,w środku

Ale ta gruszka była ogromna! :O


środa, 19 marca 2014

Śniadanie nr 144 - Definicja dzieciństwa

Niezależnie od tego kogo spotkam, przeważnie ta osoba powie, że jego smakiem dzieciństwa jest ryż z jabłkiem.
Co dom to w innej wersji ale zawsze był ten ryż z jabłkiem ;)

Mój tata opowiadał mi że jadł ryż z jabłkiem podany z śmietaną i cukrem, a moja mama za to pamięta tę kombinację w domowej zapiekance z dużą ilością cynamonu i rodzynek.
Ja ze swoich najmłodszych lat pamiętam ryż na mleku z jabłkiem, albo z twarożkiem i modem! O tak, babcia robiła najlepszy ;)

Przyznać się...u Was też znana była ta kombinacja? :)
Ryż z jogurtem naturalnym, cynamonem, jabłkiem duszonym i syropem
amaretti, jabłko



Proszę o kciuki! Dziś mam sprawdzian z angielskiego...


wtorek, 18 marca 2014

Śniadanie nr 143 - Bo nie słodki humor mam...

Czas do szkoły, nie macie pojęcia jak cieszę się, że dziś nie pada.
Wczorajsza pogoda to była jakaś anomalia! Raz wiatr, raz deszcz, a raz słońce...i tęcza też była!

Dziś na wytrawnie, bo i humoru nie mam. Nie chcę myśleć o tym, że w ten piątek mam konkurs, a jeszcze nic nie powtarzałam...cienko to widzę oj cienko, a na domiar złego mój ''kompan'' w konkursie się rozchorował! Ciekawe kto porobi obliczenia jak ja noga z matmy jestem.

A aby tak przełamać wytrawne śniadanie - czekoladka merci, jedna z ulubionych, pralinowa, bo tata wczoraj córce kupił :)

Surówka pekińska z grzankami z chleba wieloziarnistego, czekoladka merci



Nie ma to jak robić grzanki na patelni o 7.00 rano :P


poniedziałek, 17 marca 2014

Śniadanie nr 142 - Odnaleźć pozytywną energię

Gdzie ona jest? Gdzie ta pozytywna energia? Na pewno nie u mnie.
Rano tak wiło i lało że szkoda było na dwór wyrzucić psa, a co dopiero człowieka.
Zostałam w domu.

Prądu z rana nie było prądy bo burza szalała, nie dało się nic zrobić eh ;)
W sumie to fajnie że siedzę sobie w domu ale zaległości nie są już takie fajne, może to jeden dzień ale 7 godzin pracy.

Co by tak szaro nie było serwuję słoneczne, tropikalne śniadanie...a co!
Kasza bulgur SKWORCU z orzechami macadamia, mango



Zostałam nominowana przez Patrycję :)
1.Ulubione zestawienie smaków w owsiance?
Owoce z jakimś kremem
2.Masz FB?
Nie
3.Gazety ,które chętnie czytasz?
Nie mam
4.Nie potrafię sobie poradzić z...
Stresem
5.Kto jest dla Ciebie autorytetem w życiu?
Mama
6.Czego nie możesz zapomnieć kiedy wychodzisz z domu?
Plecaka?
7.Morze czy góry?
Góry! Nie lubię morza...
8.Ulubiony rodzaj płatków?
Jeśli chodzi do owsianki to owsiane ,a jeśli chodzi o śniadaniowe to granola i CiniMinis
9.Dziś pragnę...
Aby były wakacje
10.Co było pretekstem do założenia bloga?
Nuda ;)
11.Ulubiony Lunch box?
Nie mam

niedziela, 16 marca 2014

A dziś śniadania nie będzie...+ LBA

Wczorajsza impreza jak najbardziej udana! Dużooo dobrego jedzenia i dużooo świetnej zabawy! :)
Dziś jadę na bardzo wczesną godzinę (jak dla mnie) na obiad do babci, więc gdybym miała cokolwiek zjeść na śniadanie nie miałabym miejsca na obiad ;)

Uraczyłam się kubkiem zimnego kakao i zaraz uciekam na obiadek ;)

Że mam jeszcze troszkę czasu odpowiem na pozostałe LBA.

Od Natalii:
1.Z jakim produktem lub potrawą kojarzy Ci się mój blog?
Z bananami!
2.Jakieś już plany na wakacje?
Nie.
3.Produkt lub potrawa, którą, w przeciwieństwie do wszystkich, bardzo lubisz to...
Mleko
4.Czego nie jadasz na śniadanie?
Chleba, bo kanapki to na kolację :D
5.Wymarzona praca - przy biurku czy raczej w ''terenie''?
Chyba raczej druga opcja
6.Jakiego języka chciałabyś się nauczyć?
Do perfekcji j. angielskiego ,francuskiego i niemieckiego
7.Polskie miasto, które lubię i chętnie odwiedzam to...
Wrocław
8.Ulubione kwiaty?
Róże i storczyki
9.Ostatnio oglądany film?
''Kamienie na Szaniec''
10.Miesiąc roku, który najmilej Ci się kojarzy?
Sierpień
11.Najgorszy dzień tygodnia?
Środa!


Od Ilony:
1.Jesteś bardziej umysłem ścisłym czy humanistą?
Zdecydowanie human!
2.Jaka jest Twoja ulubiona bajka z dzieciństwa?
Dużo było! Ale chyba koziołek matołek i Filemon ;)
3.Gdybym mogła kupić domek letniskowy w dowolnym miejscu na świecie to wybrałabym...
Nie wiem, chyba Polskie góry ;)
4.Ulubiona słodka przyprawa?
Cynamon
5.Jaką kaszę jadasz najchętniej?
Mannę
6.Co przygotowałabyś na śniadanie osobie, którą chciałabyś zachęcić do zdrowego odżywiania?
Owsiankę!
7.Jakim ptakiem mogłabyś być?
Boże co to za pytanie :P Nie wiem, nigdy się nie zastanawiałam 
8.Jaka jest Twoja ulubiona książka?
Jestem molem książkowy i nie mam ulubionej ;)
9.Czego nie umiesz jeszcze robić w kuchni, a chciałabyś?
Naleśniki! Nie umiem ich smażyć
10.Syrop klonowy czy miód?
Nie jadłam syropu klonowego więc miód 
11.Co sądzisz o sushi?
Chcę spróbować :D

Swoje nominacje dodam w następną sobotę obiecuję! 

sobota, 15 marca 2014

Śniadanie nr 141 - Nie wyrabiam

Dziś prosto, lekko i szybko.
Pozostałości z obiadu, szkoda marnować tak dobrego ryżu ;)

Moi rodzice organizują swoje imieniny, więc jem jednocześnie faszerując jajka,pilnując sernika i krojąc sałatkę eh...
Przynajmniej spotkam się w dużym gronie rodzinnym  i będzie zabawa! :)
Nie mogę się doczekać.

A takie pytanko, czy u Was też dziś takie anomalie pogodowe? Przez 5 minut padał deszcz, potem grad ,a następnie wyszło słońce...co jest grane?

Ryż na mleku z rodzynkami i orzechami nerkowca, gruszka


Odpowiadam na zaległe LBA ;)

Od Edyty
1.Moja popisowa potrawa to... 
Raczej nie mam
2.Kto ''zaraził'' Cię gotowaniem?
Tata
3.Jakiego składnika, nie jesteś w stanie przełknąć?
Mięsa, kminku i czarnuszki
4.Skąd czerpiesz inspiracje do swoich przepisów?
Z blogów, oczywiście ;)
5.Czy lubisz słuchać muzyki gotując?
Tak!
6.Ulubiony kucharz?
Mój tato :D
7.Główny powód dla ,którego pisze bloga to...
Przyjemność
8.Miejsce idealne aby tam zamieszkać?
Nie wiem 
9.Co sądzisz o blogu, od którego otrzymałaś nominację?
Fajny ;)
10.Mam słabość do...
Słodyczy
11.Nigdy nie zjem...
Robali

Od Dominiki:
1.Ulubiony deser?
Lody!
2.Kiedy pierwszy raz jadłaś owsiankę, jaka była Toja reakcja?
Mamo jakie to jest dobre!
3.Jeśli byłabym zwierzęciem to...
Koniem lub kotem
4.Czego nie lubiłaś jeść ,kiedy byłaś mała?
Dużo było takich rzeczy
5.Gdzie widzisz się za 15 lat?
Nie wiem, nie jestem wróżką
6.Wielkanoc czy Boże Narodzenie?
Boże Narodzenie!
7.Ulubiony przedmiot w szkole?
J. angielski
8.Co robisz w wolnej chwili?
Szkicuję, komputer...
9.Jestem inna, bo...
Bo jestem cicha i zamknięta w sobie
10.Piosenka, która ostatnio nie może Ci wyjść z głowy?
Nie mam
11.Jestem uzależniona od...
Internetu - niestety

Na pozostałe nominację odpowiem jutro! :)


piątek, 14 marca 2014

Śniadanie nr 140 - Kaaaawy! Ale jakiej? Takiej!

Dużo osób pytało wczoraj o film.
Powiem jedno - bajka! Film jest przepiękny, pouczający i bardzo wzruszający.
W niektórych momentach chciało mi się płakać, może jest inny niż książka (minimalnie) lecz tak samo piękny.
Czas wojny jest okropny, oby nie było go więcej...

Jestem półżywa, chce mi się spać, dobrze że to już piątek! Wytrzymam jakoś 8 godzin.
Weekend w sumie nie zapowiada się leniwie, w sobotę mamy gości.
Potrzebowałam dużej dawki kawy, niech postawi mnie na nogi!
Kawowa owsianka na kawie piernikowej SKWORCU z malinami i
pszenicą w miodzie.


Powiem tak...czemu ja ją dopiero teraz zrobiłam?! :D
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kawa, którą otrzymałam jest wspaniała. Idealna dla osób, które niezbyt lubią goryczkę kawy i gustują w tych z dużą ilością mleka. Mnie ona smakuje właśnie z przewagą mleka, robi się w tedy taka delikatna i wydaje się jakbyśmy jedli pierniczki z mlekiem! Polecam, warta zakupu ;)





czwartek, 13 marca 2014

Śniadanie nr 139 - Brak ochoty na gotowanie, pieczenie, smażenie...?

Zgadzacie się? Bo przecież nie zawsze człowiek ma ochotę, szczególnie gdy boli go brzuch i głowa.
Czuję się jakby  przebiegło po mnie 100 koni! Nie cierpię takiego ''rozbicia''.
Tabletki nabrane, mam nadzieję że to chociaż da mi ulgę.
Idę, idę do szkoły...dlaczego? Gdyby nie kino zostałabym ale szkoda kasy bo przepadnie.
I i idę na ''Kamienie na Szaniec'' - książkę czytałam 2 razy, piękna ,a jaki będzie film chcę się przekonać! ;)

A jeżeli jesteście chorzy, rozbici, macie depresję, czy coś innego przez co brak Wam chęci do życia, polecam...
Serek wiejski z miodem ,3 wafle ryżowe z algami morskimi i pestkami dyni,
mandarynka, ciastko z orzechami i pestkami



Ciastka mimo iż kupne - pyszne, tak jakoś mama wczoraj kupiła...wraz z pierniczkami lukrowanymi.
Im nie smakuje to więcej dla mnie :)


środa, 12 marca 2014

Śniadanie nr 138 - Nie! Co za pech!

Nie, nie, nie! Czemu ten tydzień jest taki okropny?!
Poniedziałek jak już wspomniałam katastrofa ale wczorajszy dzień nie lepszy.
Matematykę zawaliłam (przecież zrobiłam wszystko, jak to źle?) ,a pod koniec lekcji złapał mnie ból brzucha, akurat w tedy pisaliśmy sprawdzian z Polskiego.
Migrena, zawroty głowy i ból brzucha nie służą w takich okolicznościach...oj czeka mnie dużo popraw.

Siedzę w domu bo nie dałabym rady wysiedzieć w szkole, jutro już idę bo mam wypad do kina i szkoda mi troszkę moich oszczędności.
Wezmę ''końską'' dawkę tabletek i jakoś dam radę ,co nie?

Kasza kuskus z surowymi pistacjami SKWORCU ,mango



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Lubicie pistacje? No raczej! Ich nie da się nie lubić ,a te surowe to już w ogóle bajka!
Są rzadko spotykane ,widziałam je tylko raz w jednym z BIO sklepów w Łodzi ,lecz cena mnie poraziła.
Na stronie SKWORCU dostaniecie takie oto zielone perełki za  niską cenę! Opłaca się ,w sklepach BIO kupicie za 3 razy tyle ;)
Ich nie da się opisać - trzeba spróbować :)