sobota, 20 czerwca 2015

Czemu zimowe smaki? Bo tak! Granola o smaku ciasteczek speculoos

Pogoda nas od kilku dni nie rozpieszcza, co mnie przyprawia tylko o doła i depresyjny stan.
Stan ten i owe samopoczucie potęguje tylko moje niezadowolenie z wyników egzaminacyjnych, które są bardzo, bardzo słabe...wiedziałam.

Lubicie cynamon? Przyprawę do piernika? A może ciasteczka Speculoos? Bo ja tak i to baaardzo :) Z moich ciasteczkowych fantazji powstała ta oto granola, która jest jedną ze smaczniejszych jakie zrobiłam :)


Składniki:
♥2 szklanki płatków owsianych górskich
♥3 czubate łyżki kremu speculoos 
♥1 łyżka miodu
♥3 łyżki słonecznika
♥20 sztuk ciasteczek speculoos
♥1 łyżeczka cynamonu

Płatki owsiane pomieszać z cynamonem, słonecznikiem, nerkowcami, orzechami laskowymi i migdałami. W garnuszku rozpuścić krem speculoos razem z miodem. Gdy krem będzie płynny zalać nim płatki i starannie wymieszać aby oblepił wszystko dokładnie. Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia, a następnie przełożyć na nią granolę. Piec w 150-180 stopniach przez 10-15 min, dokładnie mieszając co 5 min. Bakalie pokroić (jeśli tego wymagają), a ciasteczka połamać na mniejsze części. Granolę pozostawić do wystygnięcia.
Gdy granola będzie zimna, można do niej dodać ciastka i bakalie. Przechowywać w szczelnym pudełku.
Smacznego!



23 komentarze:

  1. Miałaś świetny pomysł z tymi ciasteczkami! :-) Muszę zrobić wreszcie swoją granolę, bo lubię dodawać takie rzeczy do jogurtów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Od dzisiaj to moja ukochana granola!!! <3
    Kochana doskonale Cię rozumiem z tymi wynikami, ale hej! głowa do góry i idziemy dalej :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Na odrobinę korzenności nigdy nie jest za późno. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak wypasioną granolą w zimowych smakach, nawet latem nie pogardzę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sama nazwa wywołuje u mnie dreszcze! Mniam :D
    polarois.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Oooo co za bogactwo smaków ! :) "Granola mistrzów" można rzec!

    OdpowiedzUsuń
  7. A mi się właśnie niedawno granola skończyła, więc czas zrobić nową. A Twoja wygląda przepysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znam tych ciasteczek, ale wygladaja fenomenalnie! 😆

    OdpowiedzUsuń
  9. Nadal mnie to nie przekonuje, ale ciasteczka z przyjemnością bym powyjadała :)

    OdpowiedzUsuń
  10. nie lubię zapach piernika... ale na twoją bym się skusiła... ba zeżarłabym Ci całą :D Raz kiedyś próbowałam zrobić granolę to tylko taki bałagan zrobiłam, a granola nadawała się tylko do żucia ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zapowiada się znakomite śniadanko, ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam ciasteczka u siebie i tak właśnie myślałam aby przywołać "świąteczny klimat" hehe co ta pogoda z człowiek robi :D w czerwcu o świętach myślę :D
    Nie zmienia to faktu, że taka granola jest bardzooo smaczna i o każdej porze dobra :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Czuję się głupio, bo nie mam pojęcia co to za krem :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Ta granola musi być obłędna! Definitywnie trafia w mój gust.

    OdpowiedzUsuń
  15. U nas też granola pierniczkowa ma wielu zwolenników ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mmm... jaka wypasiona granola! <3 idealnie! :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz cieszy więc bądź miły i jeśli Ci się spodoba - skomentuj ! :)
Dziękuję.