niedziela, 14 czerwca 2015

Obiados? Placki z cukinii!

Witajcie! Jak wiadomo, lato (pogodowo) już w pełni, a więc ryneczek ugina się pod letnimi pysznościami.
Truskawki, brzoskwinie, cukinie, fasolka...żyć nie umierać!
Ostatnio będąc na rynku, udało mi się dorwać cudowną, zieloną i meeega soczystą cukinię w wersji mini ;) Owsianka z cukinią to nie moja bajka, więc cukinia wylądowała w placuszkach - i to był strzał w 10!
Zapraszam ;)


Składniki (1 porcja):
♥1 mała cukinia
♥1 spore jajko
♥Szczypta pieprzu
♥1 łyżeczka mielonej papryki

Do podania:
♥1 spora marchew
♥0,5 szklanki groszku
♥3 łyżeczki orzeszków sojowych
♥150 g serka wiejskiego z wędzoną papryką
♥10 sztuk ryżowych piramidek

Cukinię myjemy, obieramy i ścieramy na tarce o drobnych oczkach. 
Gdy nasza cukinia będzie już starta, to pozostawiamy ją na ok. 30 min, aby wypuściła cały sok. Po upływie czasu, odciskamy ją z nadmiaru wody, wbijamy jedno całe jajko, dodajemy mąki i przypraw - wszystko dokładnie mieszamy. Gdy nasza masa będzie zbyt lejąca należy dodać więcej mąki.
Placuszki smażymy z obu stron na dobrze nagrzanej patelni z minimalną ilością oleju lub bez jeśli posiadamy teflon. Musimy uważać przy przewracaniu, bo placuszki są bardzo delikatne.

Cukiniowe placki podajemy w towarzystwie groszku, marchewki, parówki sojowej, serka wiejskiego (jako dip), chrupków ryżowych, orzechów sojowych i chipsów bananowych ;)
Tak, zmieściłam to wszystko ;)
Smacznego!


38 komentarzy:

  1. Uwielbiam placuszki na bazie cukinii. Super pomysł na letni obiadek pełen witamin :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam wszystko, co z cukinią!

    OdpowiedzUsuń
  3. Los obiados jak trzeba. Cukiniowce są takie pyszne. Pierwszy raz je jadłam w wykonaniu mamy mojej koleżanki i się zakochałam. Miałam nieraz fazę na nie :D Aczkolwiek nie używałam mąki z ciecierzycy. Muszę spróbować :) Pozdrowionka na dziś :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam placuszki cukiniowe! Zarówno na słodko jak i słono <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja sobie wgl nie wyobrażam lata bez choć jednego obiadu z plackami z cukinią w roli głównej ! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Moje klimaty :D Jedyne co bym tu zmieniła to dodała jakieś źródło tłuszczu, żeby te wszystkie witaminy się lepiej wchłonęły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgodzę się - łyżeczka oliwy z ziołami byłaby do tego idealna! :)

      Usuń
  7. Co za mix! A ja właśnie zaraz zamierzam sobie zrobić cukiniową owsiankę :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Smakowite połączenie, muszę pomysł wykorzystać, ale ja sobie zamiast tej parówki chyba jakiś kawałek kurczaka czy coś sieknę. ;P

    OdpowiedzUsuń
  9. Magicznie to wygląda - obiad idealny ;) A mi tata właśnie ostatnio kupił pyszną cukinię, idealną do takiej właśnie owsianki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cukinia w plackach zasługuje na pochwały - została chyba stworzona do takich rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ooooooo chyba polecę po cukinkę jutro ! Świetny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Już nie mogę się doczekać aż dorwę cukinie! Skorzystam wtedy z Twojego pomysłu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniałe :D Aż nabrałem wielkiej ochoty na takie ^^

    OdpowiedzUsuń
  14. Wspaniałe :D Aż nabrałem wielkiej ochoty na takie ^^

    OdpowiedzUsuń
  15. Z racji, że placków nie jadłam sto lat, zjadłabym jakiekolwiek ;) Od roku chyba czaję się na ziemniaczane, ale po dwóch nieudanych próbach i jedzeniu w pół surowego gówna prędzej kupię gotowca. Tylko że on nie chrupie, stąd nadal nie kupiłam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam cukiniowe placuszki! Ja do swoich dodaję jeszcze obowiązkowo posiekaną świeżą bazylię i czasami parmezan. Pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam cukinie w każdej postaci, mniam mniam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam te placuszki, często sama robię na obiad, są sycące i zdrowe :) Ale i owsiankę z cukinią też lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Obiad na bogato, ciekawy przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Przyznaję się, że cukinii jeszcze w tym roku nie kupiłem, ale to nie zmienia faktu, że to pyszne warzywo ;D

    OdpowiedzUsuń
  21. Nooo...nooo..ciekawe połączenia:) Chętnie spróbowałabym . Pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja bym nawet tego nie zmieścił! Podziwiam, bo bym chciał.
    polarois.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patrząc na Twoje mikroskopijne porcje...

      Usuń
    2. Wg mnie to to są normalne porcje! Wiadomo, zależy od organizmu ale ja jestem szczupła, nawet bardzo a jem na obiad mniej więcej tyle co Ty + szklanka maślanki/kefiru! :)

      Usuń
    3. To mi ulżyło :D Myślałam, że tylko ja tak jem

      Usuń
  23. Uwielbiam cukinie i wszystko co z niej zrobione. :-) Chętnie bym wszamała, muszę zrobić takie. Dodatkowo widzę mój ukochany serek wiejski. <3

    OdpowiedzUsuń
  24. Ile jedzonka! :D Cukiniowe placki lubię! :D

    OdpowiedzUsuń
  25. łaaaaaaaaaaa..... ( szaleje) mam chcice od dawna na takie placuszki xDD

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie dość, że pyszne placuszki, to jeszcze tyle super dodatków. :) Ekstra! Bardzo w moim stylu. ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Moja mama często robiła mi podobne placuszki ;) Pyszny obiad ♥

    OdpowiedzUsuń
  28. Aż ciężko mi uwierzyć w to, jak dawno nie jadłam placków z cukinii :)

    OdpowiedzUsuń
  29. A my już nie możemy się doczekać aż będziemy miały swoje ogródkowe cukinie i wtedy też takie placki pójdą w ruch :D

    OdpowiedzUsuń
  30. A ja uwielbiam cukinie gotowaną na parze i praktycznie tylko w takiej wersji jadam - jutro na obiad będzie! :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Świetne placki, lubię bardzo z cukni :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja jeszcze w tym roku nie robiłam, ale zdecydowanie bardziej odpowiada mi takie śniadanie niż owsianka

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz cieszy więc bądź miły i jeśli Ci się spodoba - skomentuj ! :)
Dziękuję.