sobota, 27 czerwca 2015

Placki z kaszą kuskus!

Naleśniki, placuszki, racuszki, pancakes...któż ich nie kocha?
Idealne na słodko i na słono, jak kto lubi ;) Ja osobiście jestem fanką tych na słodko, ale na obiad zdecydowanie królują wytrawne.

Dziś proponuję Wam postawić na pyszne placki z dodatkiem kaszy kuskus Kupiec. Placki wychodzą bardzo ciekawe, delikatne i syte, dzięki dodatkowi kaszy kuskus do ciasta.
Zapraszam!

Składniki/1 porcja/:
♥2 czubate łyżki kaszy kuskus marki Kupiec
♥2 łyżki mąki pszennej
♥1 łyżeczka słodkiej papryki wędzonej
♥1 jajko
♥1/2 szklanki maślanki
♥1 łyżka masła orzechowego
♥odrobina granulowanego czosnku

Do podania:
♥kapusta kiszona
♥marchew
♥mini kolby kukurydzy
♥3 łyżeczki koncentratu pomidorowego

Kaszę kuskus zalać odrobiną ciepłej wody i poczekać, aż napęcznieje. 
Do dużej miski wsypać obie mąki, dodać jajko, maślankę oraz przyprawy - mieszać. Gdy kasza napęcznieje dodać ją do mącznej mieszanki i dokładnie wymieszać. W małym garnuszku roztopić masło orzechowe i dodać do masy - wymieszać.
Patelnie dobrze rozgrzać, a gdy będzie już wystarczająco ciepła, wylewać na nią ciasto i smażyć małe placuszki. 

Gdy placuszki będą gotowe podać je w towarzystwie kiszonej kapusty, marchewki oraz uroczych mini kolb kukurydzy ;)
Jako dip potraktowałam doprawiony pieprzem koncentrat pomidorowy - polecam!
Smacznego :)





Gotuj w zdrowym stylu

21 komentarzy:

  1. Bardzo lubię takie placuszki, podobnie jak kuskus. :-) To jeden z moich ulubionych dodatków!

    OdpowiedzUsuń
  2. Och, ja uwielbiam wszelkie placuszki! A przepis z dodatkiem masła orzechowego wydaje się być bardzo ciekawy, wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kukurydza... jak dawno nie jadłam takiej świeżo obranej z kolby...
    W ogóle to wybornie to danie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie jedzonko to ja rozumiem! Wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. o proszę, kuskus może więcej, niż by się mogło wydawać! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Co prawda ja też wolę placuszki na słodko, ale ta propozycja też jest ciekawa. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. No u mnie zdecydowanie wygrywają słodkie - może też dlatego, że zwykle placki jem właśnei na śanidanie, a nie na obiad ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak one ładnie wyglądają :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Kuskus wpylam niemal codziennie, ale w formie zwykłej kaszy.Kiedyś doprawiałam curry, teraz nie mogę, więc pozostała mi tylko sól.

    OdpowiedzUsuń
  10. Cienkie i blade placuszki to Twój znak rozpoznawczy :) A z kuskusu musiały być smaczne. Chyba nigdy go nie jadłam..

    OdpowiedzUsuń
  11. O! Świetny pomysł, na pewno wypróbuję ;D

    OdpowiedzUsuń
  12. ja kocham kaszę kukus, a co dopiero takie apetyczne placuszki z niej cuuudo *___* a kukurydza urocza :3 oj kusisz, kusisz porwałabym ten talerz placuszków :D

    OdpowiedzUsuń
  13. jadłam już mega dużo różnych placków...a z kaszy kuskus jeszcze nie :D czas się za nie zabrać :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Osobiście wolę placki w wersji słodkiej, ale takimi bez cukru także nie pogardzę. Twoje wyglądają bardzo smakowicie i w ogóle cały obiad bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny przepis, uwielbiam placki... na wytrawnie również :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam placuszki na bazie wszelakich kasz!

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetne! Wyglądają na takie leciutkie i puszyste...

    OdpowiedzUsuń
  18. Nigdy nie jadlam kuskus w takiej formie. Kasze rządzą! Ileż można z nich przyrządzić, a i tak pyszne są również solo, po prostu ugotowane.

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz cieszy więc bądź miły i jeśli Ci się spodoba - skomentuj ! :)
Dziękuję.