sobota, 29 sierpnia 2015

Merci Orzechowe

Uwaga, oznajmiam, że dostałam się do liceum nr. 2, czyli tego, którego chciałam! Niestety nie jest to kierunek biologiczny, a językowy, ale mam zamiar robić WSZYSTKO aby się udało mnie przenieść do tamtej klasy. Wątpię aby się udało znając moje szczęście, ale warto mieć nadzieję, prawda?

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Kto nie zna Merci? Jeden z głównych prezentów na Dzień Nauczyciela, Walentynki czy inne święta.
Popularna mieszanka, to ta klasyczna, zawierające wszystkie czekoladki. Ostatnio jednak, na rynek weszła wersja orzechowa, z orzechowymi wariantami. Czy pobiła klasyk? Jest warta zakupu? Zapraszam!


Skład:



Wygląd: Ładne, klasyczne opakowanie, które zawiera w sobie 4 smaki czekoladek. Zawsze podobała mi się forma Merci, jest taka jedyna w swoim rodzaju i chyba rozpoznawalna na całym świecie.
Czekoladki ułożone są niczym klawisze w pianinie czy fortepianie, dobrane kolorystycznie i wyglądające na prawdę wyjątkowo.

W środku są 3 nowe smaki, jak i jeden klasyczny - mleczny z migdałami i orzechami laskowymi (jak się nie mylę)




Smak - mleczna z migdałami oraz biała z migdałami i chrupkami ryżowymi:
Mleczna z migdałami jest według mnie najsłabsza. Zwykła, słodka, ale z wyczuwalną nutą kakao, czekolada i zatopione w niej drobinki migdałów. Nie wiem jak Wy ale ja osobiście nie lubię pokrojonych/pokruszonych orzeszków i wolę je w całości. Jednak tu o takie migdały/orzechy byłoby ciężko ze względu na rozmiar czekoladek.
Biała jest mocno śmietankowa, czuć w niej dobrą czekoladę. Migdały fajnie nadają chrupkości śmietankowej czekoladce, a chrupki sobie lekko chrupią i nadają fajnej tekstury, bardzo smaczna i zajmuje u mnie 3 miejsce ;)


Smak gorzka z migdałami (deserowa) i mleczna z migdałami i orzechami laskowymi:
Mleczną chyba zna każdy, ja ją bardzo lubię, ale prawie nigdy nie przypada mi jej zjedzenie. Moja siostra je uwielbia, to samo mama, więc one we dwie już rywalizują ;) Mnie przypada marcepanowa (♥) i gorzkie. Ale nie o klasycznych teraz...jak smakuje ta? Dobra, mleczna czekolada i połączenie migdałów z orzeszkami laskowymi. Czy to może być złe? Może, ale nie w tej czekoladce, zdecydowane 2 miejsce!
A jak się ma sprawa z gorzką? Jest to dobra, deserowa i kremowa czekolada a w niej posiekane migdały. Uwielbiam taką lekko gorzką czekoladę, a ta właśnie taka jest. Właściwie to ciężko nazwać ją gorzką, raczej deserową, ale nie mienia to zdania, że jest to najlepszy smak ze wszystkich dostępnych w orzechowej mieszance Merci.

Fajna odmiana, warta zakupu, polecam, choć dla mnie klasyczne jest nieśmiertelne :)


Podsumowując:
8/10
Cena - ok. 15 zł
Czy kupię ponownie? - Być może

38 komentarzy:

  1. Po pierwsze, gratuluje szkoły :D Widzisz, nie trzeba było tryle czasu się stresować. A jak nawet nie uda ci się przenieść do klasy biologicznej to zawsze nie jest to klasa z rozszerzona matematyką. W językowej poradzisz sobie, a biologię sama sobie rozszerzysz :)
    Te nieznane Merci mnie ciekawi, szkoda, że nie ma tej wersji w formie tabliczki, bo całego Merci nie chcę

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie wyprowadziłaś mnie z błędu - myślałam, że w zielonym są po prostu te lepsze (czytaj mleczne) smaki z klasycznego Merci. Ta biała wygląda mega fajnie ;D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mleczne są w niebieskiej, a klasyczne w czerwonej :D

      Usuń
  3. Dla mnie istnieje tylko gorzka <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Niespecjalnie mnie kuszą, ale ogólnie z Merci zawsze lubiłam tylko trzy smaki (z marcepanem, pralina, kawa-śmietanka), a smaku migdał-orzech wręcz nie cierpiałam. Miał dla mnie dziwny posmak, chociaż... gdybym te czekoladki dostała, na pewno bym popróbowała przynajmniej po jednej sztuce.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zjadam najpierw białe - najlepsze :D
    Ale ta wersja Merci bije inne na głowę !!! Zawsze jak mam brać jakieś czekoladki na prezent komuś z domowników to biorę właśnie zielone Merci :D Bo jak jest klasyczne to rozważam jeszcze pomiędzy Lindorem, wiśniami w czekoladzie czy czymś w promocji :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję! Już jesteś taaaak blisko swojej upragnionej klasy, uda Ci się przenieść ! Jak nic :)

    Merci, taaaak - razem z Ptasim Mleczkiem, prezentowe "must have". Wydaje mi się że moja osobista hierarchia byłaby nieco inna. :) Ale wiadomo, co ludź to smak. A co do smaku właśnie - nie wiedziałam że są nowe :o

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uh, Ptasie Mleczko jak dostaję to od razu leci na wydanie :P

      Usuń
  7. Uwielbiam wieszkość czekoladek z klasycznego Merci, myślę że tutaj moje serce skradłaby mi ta z czekoladą deserową!

    OdpowiedzUsuń
  8. W Merci zawsze mnie denerwowało to, że więcej tam było czekoladek których nie chciałam, chociaż na starość polubiłam ich nieco więcej, ale wciąż mam uraz...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam tak samo, dlatego nigdy sama nie kupuję :)

      Usuń
  9. Super, jesteś na dobrej drodze, żeby spełnić swoje marzenia. :)
    Ja gdybym miała kupować Merci, to klasyczne - dla każdego coś miłego. Ja zwykle wyjadałam jako pierwsze właśnie orzechowe, ale z czasem polubiłam większość smaków. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Aaaaaaa ale ci zazdroszczę tego merci:*** mnie się marzyło żeby mieć te czekoladki bodajże 3 tu są smaki takie jakich nie ma w reszcie tych bombonierek:*** bo ja wszystkie 8 tamtych smaków znam:***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma czego, po prostu zwykła czekolada z orzechami ;)

      Usuń
  11. Wyjadłabym te białe, mniam !

    OdpowiedzUsuń
  12. lubie Merci ale tego jeszcze nie jadlam ;c musze sprobowac : )

    http://sniadaniowe-wariacje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. i takie podejście mi się podoba! Gratuluję tak trzymaj i walcz ( wymachuje piąstkami xD). Ostatnio testowałam całe Mercy które dostałam ale nie wiem czy kiedykolwiek je opublikuje. Za to z tym nigdy nie miałam do czynienia! Pozazdrościć :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wolę zwykłe Merci, bo tam jest nugat i marcepan, ale takim też bym nie pogardziła. Co do klasy, moja siostra dostała się do takiej, do jakiej chciała, ale jej znajomi nie i teraz jest płacz, że mama ma ją przenieść do znajomych. Gimbaza :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eh, ja też trafiłam fatalnie w gimnazjum, ale gimnazjum to gimnazjum...

      Usuń
  15. Albo zmienili zawartość albo mi pamięć siada. Byłem przekonany, że środek zawiera tylko 2 sztuki białej sztabki. Hmm... dziwne. Fajnie, że ta wersja bombonierki trafiła i do nas (wiem, jest od ok 2 lat), bo to przynajmniej jedno wkur....zenie mniej patrząc na stronę producenta.

    Klasyk z marcepanem jest do dupy. Plusem jest tylko dwuwarstwówka ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Gratulacje! A to że inny kierunek, to się nie przejmuj! Języki też fajne, ważne i potrzebne! Ale jeśli tak jak piszesz zależy Ci na biologi, to pewnie będziesz musiała harować, żeby ich przekonać do przeniesienia... Cokolwiek się stanie, powodzenia, i najważniejszy jest uśmiech na codzień! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. No to gratulujemy i trzymamy kciuki za dostanie się dodatkowo do wymarzonej klasy :D Uda się na pewno!! :)
    Jeszcze nie miałyśmy okazji jeść nowych czekoladek Merci, ale to dlatego, że w prezencie dostajemy tylko klasyczne wersje :P

    OdpowiedzUsuń
  18. to chyba moje najmniej ulubione Merci.... nie lubie czekolady z orzechami... chyba ze sa to orzechy w czekoladzie, to co innego ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Gratulacje kochana! :* Cieszę się razem z Tobą!
    Mega wygląda ta biała z migdałami i chrupkami, chyba się skuszę tylko po to, żeby spróbować tego jednego smaku :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Mnie nie kuszą, bo nie lubię orzeszków w czekoladach. Jedynie skusiłabym się na białą czekoladę, bo to moja ulubiona. :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Językowy zawsze lepszy niż human, uwierz. ;-; Niestety mieszkam w takiej dziurze, ze tu nie ma takiej szkoły do jakiej chciałabym uczęszczać.
    Chciałam je kiedyś, ale stwierdziłam, że... w sumie nadal je chcę.

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie martw się, na pewno się przeniesiesz, jeżeli nie na 1 semestrze to na pewno w 2 drugim lub 2 klasie :) A merci uwielbiam w każdym wydaniu!

    OdpowiedzUsuń
  23. super ze sie dostalas :3 jeden krok blizej marzeń :D

    a co do zestawu wolałabym brazowe ale najlepsza jest klasyczna :D lubie miec wiekszy wybór xd

    OdpowiedzUsuń
  24. Nowe smaki?! W takim razie muszę kupić! Myślałam, że tylko standardowe xD

    OdpowiedzUsuń
  25. Gratuluję szkoły ;) O takim Merci nie wiedziałam, z chęcią bym "przytuliła", bardziej niż zwykłe ;) najbardziej mnie ciekawi ta biała :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Lubię te czekoladki i jestem ciekawa smaku tych nowych :)
    Gratulacje z liceum, a odnośnie profilu mogę Cię pocieszyć - sama byłam na profilu polki-angielski, a udało mi się dostać na medycynę :) Po prostu musisz mieć wiele siły i zaparcia i wszystko się uda :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz cieszy więc bądź miły i jeśli Ci się spodoba - skomentuj ! :)
Dziękuję.