sobota, 3 października 2015

Granola na jesienną chandrę! Słodka, chrupka i...ciastkowa!

Dziś już Sobota (nareszcie!) i czas urzędowania w kuchni - przynajmniej dla mnie. Pieczenie ciasta, robienie granoli, przetwory na zimę...to coś co kocham! Tata już ogórki zrobił, pieczarek zapas też jest, a teraz czas na dyńkę. Kupiłam sobie ładny okaz więc będzie do marynowania w sam raz! :)

Jako, że jest teraz troszkę wytchnienia, a moje uzależnienie do granoli jest tak wielkie, że znika cały słój w 1 tydzień (!), musiałam zrobić nową...ponownie z ciasteczkami! Nie ma to jak łączyć zdrowe z pysznym i lekko odstępującym od diety ;)

Zapraszam!


Składniki:
♥2 szklanki płatków owsianych górskich
♥3 czubate łyżki masła orzechowego 
♥1 opakowanie ciasteczek (dowolnych, ja wybrałam takie klik)
♥ czubatych łyżek pestek słonecznika

Masło orzechowe roztapiamy w garnuszku aby było płynne i lejące. Pamiętajmy aby robić to na małym ogniu, bo łatwo się przypala. Do płatków owsianych dodajemy słonecznika i zalewamy całość naszym masłem orzechowym. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia, a na niego naszą granolę. Pieczemy w 150 (termoobieg) stopniach przez 15-20 min. 

Gdy granola się upiecze, a my ją odpowiednio ostudzimy, to dodajemy do niej bakalie (figi kroimy!), a na koniec pokruszone ciastka. Zajadamy w towarzystwie jogurtu i owoców - mniam! :)




A już niedługo przepis na obiados :)

29 komentarzy:

  1. Granola zawsze u Ciebie na bogato. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. W końcu jest przepis i to jaki smaczny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. granola z ciasteczkami- ulalala... rozpusta ;)
    Powodzenia w przetworach, ja dzisiaj będę robić suszone pomidory w zalewie <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Wypełniona słodyczą po same brzegi!

    OdpowiedzUsuń
  5. W końcu doczekałam się przepisu! Jupi! Właśnie stoje i wyciagam produkty mmm o tak do tego jogurt grecki i już czuje jak moj brzuszek staje sie weselszy :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Granolowelove ? <3 Czyli u nas standardzik. :D Twoje, jak zawsze, wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam :)) Idealna na jesień!
    Miłej soboty :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Kolorystyka rzeczywiście jesienna, ale nawet to mnie w niej nie urzeka. Może spodobałby mi się zapach.

    OdpowiedzUsuń
  9. Domowa najlepsza, ja też do swojej ostatnio dodałam ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. oddawaj! A na obiad mogę się wprosić? Prooooszę ^.^ Co do słoiczków, ojej niech mi tato jeden podrzuci :D Oj wiem wiem... obliżę się smakiem, jak zawsze :) Dla mnie sobota kojarzy się głównie ze sprzątaniem i gotowaniem w tle :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, dla Ciebie zawsze znajdzie się porcyjka wszystkiego <3

      Usuń
  11. Jak tylko zobaczyłam to zdjęcie miałam nadzieję,że wykorzystałaś ciastka od Milki, już miałam atakować, gdzie? skąd? jak? za ile? A tu przecież to te o których pisałaś, swoją drogą je też chcę, dlaczego ich nigdzie nie ma xD
    Bez owocków byłoby idealnie :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Granola przecudowna, ja będę robić nowy zapas chyba w przyszły piątek ;)
    A dziś planuję antonówki w słoikach zamykać, też uwielbiam robić przetwory ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę wreszcie zrobić swoją własną domową, bo w tych kupnych zawsze jest coś co mi nie pasuje. :D Pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  14. Twoje granole zawsze są mistrzostwem świata :D

    OdpowiedzUsuń
  15. czekam na obiados <3
    miechunka suszona to coś co bardzo lubie :D w okresie studiów pakuję do torby i zjadam całą xD zeby sie pobudzić na zmiane z morwą :3

    OdpowiedzUsuń
  16. Z granolą śniadanie sprawdza się zawsze! W takiej ciasteczkowej wersji jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. U mnie chyba w tym roku przetworów nie będzie.. :( a granola? Uwielbiam, a ta Twoja jest taaaaka kusząca! <3

    OdpowiedzUsuń
  18. Wypasioną zrobiłaś granole :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz cieszy więc bądź miły i jeśli Ci się spodoba - skomentuj ! :)
Dziękuję.