niedziela, 22 listopada 2015

Granola z czekoladą i grzańcem? Biorę!

Dziękuję za wyrozumiałość i wsparcie, jesteście wielcy! Jeżeli nie chcecie czytać moich stęków i jęków, to omińcie wstępy i przejdźcie do recenzji, bo ja czytałam komentarze typu : ''Ale my chcemy czytać recenzje, a nie narzekania'', to mi się słabo robiło :') Nie chcesz czytać mojej prywaty? Opuść wstęp - proste.

Troszkę to smutne, że nie wypocznę w ten weekend. Przynajmniej pospałam sobie długo (nie ma to jak sen 10 godzin!), ale pozostały czas musiałam poświęcić na lekcje...Nie ma przecież nic fajniejszego w wolnej sobocie, jak pisanie przemówienia o powstaniu świata, a w niedzielę nauka wiersza na pamięć! No i jeszcze niemiecki z matematyką na dokładkę! Dobrze, że w piątek zrobiłam matmę, angielski, część polskiego i inne zadania. Teraz mi została tylko nauka. Ja mam pomyśleć, że na forum klasy będę recytować to aż mnie mdli :(

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nie wiem jak Was, ale mnie na pewno odstresowuje  urzędowanie w kuchni. Kocham gotować, piec, lepić, smażyć...wszystko! :D Dziś padło znów na granolę, bo pochłaniam ją ilościami strasznymi. Sama nie wiem gdzie ja to przejadam, bo do całego zestawu dochodzi jeszcze 1 kilogram płatków CiniMinis i ChocaPic (nowe uzależnienie <3) na miesiąc :D Jestem przetwórnią...

Granolą z grzańcem? Nie zupełnie, bo z czekoladą o smaku grzańca śliwkowego! Fajna kompozycja, którą idealnie uzupełniają bakalie od SKWORCU.


Składniki:
♥2 szklanki płatków owsianych górskich
♥3 czubate łyżki masła orzechowego crunchy
♥0,5 tabliczki czekolady Studentskiej o smaku grzańca (można dać inną)
♥3 łyżki pestek słonecznika

Do wielkiej miski wsypujemy płatki owsiane, orzechy nerkowca i słonecznik. W rondelku roztapiamy masło orzechowe, a gdy będzie już płynne, zalewamy nim płatki - dokładnie mieszamy. Wszystko wykładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i wkładamy do piekarnika na ok. 20 min w 150 stopniach (termoobieg). Pamiętajmy od czasu do czasu przemieszać płatki, bo dzięki temu zabiegowi nie przypalą się, a równomiernie upieką.

Gdy granola będzie już gotowa, pozostawiamy ją do wystygnięcia,
Kiwi i czekoladę kroimy, dodajemy do pozostałych dodatków. Gdy granola będzie już zimna w 100%, wsypujemy do niej nasze dodatki - gotowe!

Dodam, że nasiona chia fajnie zagęszczają granolę, kiedy doda się ją do serka/mleka ;) 

Smacznego!




47 komentarzy:

  1. Ja nie mam problemu z recytowaniem czy prezentowaniem czegokolwiek na forum klasy albo i nawet szkoły, gminy itp.
    Masz dobre recenzje, fajnie się je czyta, podobnie jak pozostałą część postów (lubię czytać takie życiowe "narzekania", a skoro Tobie przynoszą ulgę... to pisz, mi się fajnie takie fragmenty życia czyta). Obserwuję Twojego bloga, jeżeli chcesz-zaobserwuj moje. :)

    niedoskonaloscwdoskonalosci.blogspot.com
    blogartysty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie pozazdrościć pewności siebie :)

      Usuń
  2. Dasz radę - jesteś pracowita, mądra :) Tylko nie poddawaj się i uwierz w siebie :) Pamiętaj to my przyciągamy do siebie negatywne sytuacje myśląc negatywnie, więc "nogi za troki" i głowa do góry - będzie dobrze :) Jeśli chodzi o lekcje postaraj się je też tak rozplanowywać aby nie zostawiać wszystkiego na ostatnią chwilę (nie żebym uważała, że tak robisz) - organizacja też pomaga :) Dasz radę :) POWODZENIA :)

    A domowa granola jest THE BEST :)

    OdpowiedzUsuń
  3. super domowa granola! Muszę w końcu też zrobić, tylko przejem te, co mam.. :) Ja wolę raczej owsianki, jaglanki, ryże na mleku, ale pochrupać czasami z jogurtem coś też lubię albo wrzucić do puddingu jaglanego/chia :)

    Czyżby współpraca z SKWORCU?:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wypasiona granola, rewelacja :) Będzie lepiej i dasz radę na pewno w szkole!

    OdpowiedzUsuń
  5. idealna na święta!
    znajdź proszę trochę czasu na odpoczynek :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie też kuchnia odstresowuje, ale tylko wtedy jak nie muszę nic robić w pośpiechu :)
    Granola cudowna, z masłem orzechowym musiała smakować wspaniale :)
    Mam nadzieję, że starczy Ci weekendu na naukę i lekki odpoczynek także...

    OdpowiedzUsuń
  7. Dasz radę i pomyśl sobie, że pewnie więcej jak połowa osób z klasy czuje to samo przed recytacją. :P Swoją drogą... recytacja wiersza, kto i po co to wymyślił? Dla mnie nigdy nie było nic gorszego jak klepanie poezji na pamięć.

    W takim wydaniu może Studentska wreszcie zrobiłaby się zjadliwa, chociaż ani ta czekolada ani granola (mimo, że jest bardzo pomysłowa) nie jest w moim stylu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie ta czekolada jest w tedy bardziej zjadliwa ;)

      Usuń
  8. Na pocieszenie mogę dodać, że też zawsze stresowały mnie takie publiczne wystąpienia. Ale dasz radę! :) Granola wygląda zachęcająco ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kolejna idealna granola, uwielbiam Twoje pomysły :D

    OdpowiedzUsuń
  10. z racji tego że z kasą w tym roku kiepsko zamierzam wykorzystac to co mam w szafkach w kuchni i na święta upiec każdemu granole- rozne :) mam ładne słoiki potem zapakowac i prezety od serca dla serca :D dobry pomysł? jak myslisz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to GENIALNY pomysł <3

      Usuń
    2. dzieki i z pewnością wykorzystam ktoryś z Twoim przepisów!

      Usuń
  11. Dasz radę :)) Ten patent z chia na pewno wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Brrr nie lubimy przedstawiać czegokolwiek na forum :) Mamy do czwartku oddać prezentację na bioetykę i facet wybierze parę najlepszych którzy mają swoją przedstawić na forum... I teraz pytanie "jak tutaj zrobić prezentację nie najgorszą ale też nie najlepszą?"... Jakoś nie uśmiecha nam się gadać o medycynie paliatywnej na auli przy ponad stu osobowej grupie :/

    Ty dobrze wiesz, że granolami to nas zawsze kupujesz :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie życzę Wam powodzenia! ;) Damy radę :D

      Usuń
  13. Granola, jak zwykle super!
    A odnośnie ostatnich Twoich postów - czytałam, ale dopiero tutaj się odniosę.
    W opisie " O mnie" masz napisane, że jesteś pozytywnie dziwna, zakręcona. Kochana odzyskaj to! Smutno jest czytać takie "wejścia", te wszystkie anonimy - owszem, są często okropne, ale czasem każdy potrzebuje wstrząsu, by przejrzeć na oczy. Wszystko zależy od Ciebie, nie zmienisz pewnych spraw, ale możesz zmienić swoje podejście do nich - a wtedy od razu jest łatwiej. Wiesz, że jest tu mnóstwo ludzi, którzy z chęcią Ci pomogą i wesprą - z resztą, przekonałaś się już o tym, bo widziałam w poprzednich komentarzach mnóstwo słów pocieszenia. Ode mnie masz pozytywnego kopa w tyłek. <3 Zaczynamy działać, więcej się uśmiechać i rozmawiać, nie top smutków i łez sama, dobrze, że pogadałaś z mamą, kolejnym krokiem, jeśli nic się nie zmieni - powinien być psycholog, ale o tym też Ci dziewczyny pisaly, to nic złego, a bardzo Ci pomoże. Szkoda marnować naszej młodości na takie smuty, korzystaj z życia, bo takie młode już nigdy nie będziemy! Trzymam za Ciebie kciuki Natalko! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana! Dziękuję Ci za wszystkie słowa, nie masz pojęcia jak dajesz pozytywnych myśli do mojego małego i pustego łba :D Dziękuję :*

      Usuń
  14. Myślałam że dodałaś tu jakiegoś kielicha czy cos :D

    Poradzisz sobie trzymam kciuki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogłam dać, ale alko by wyparowało :P

      Usuń
  15. Zjadłabym czystą tabliczkę Grzańca. Najlepiej Wedla, może w tym roku wróci <3

    OdpowiedzUsuń
  16. Nietypowa granola, ale cudna! No i jeszcze jak domowa to przecież najlepsze co może być. :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. A no i chciałabym powiedzieć, że kochana jestem pewna, że dasz sobie ze wszystkim radę, bo mądra z Ciebie dziewczyna. Zobaczysz, to dopiero jeden z etapów, a wiele przed Tobą i nie ma co się przejmować, serio. Za parę lat będziesz się z tego śmiała. :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Natalko nie chcę żebyś odebrała to jako krytykę ale chciałam Ci trochę wytłumaczyć skąd mogą brać się te "hejty" bo trochę o tym wiem. Studiuję psychologię i interesuję się zjawiskiem obrażania ludzi w Internecie. Uważam,że trochę sama prowokujesz ich do takiego zachowania,bo wielu ludzi nie lubi czytać "prywat" jak sama to nazywasz. Ten świat jest zimny i tak na prawdę mało kogo obchodzi życie drugiego człowieka.Każdy ma swoje problemy i czytanie jak druga osoba ma źle jeszcze bardziej napędza w człowieku frustrację i takie poczucie "przecież ja mam gorzej, na co ona narzeka?" Jednak nie zmienia to faktu że nie powinniśmy jeden drugiemu zadawać bólu bo dlaczego i po co. Kochana dobrze wiesz,że wszyscy mamy wady i zalety,a niektórzy po prostu dobrze je tuszują. Jest taka tendencja w naszym społeczeństwie do mówienia o swoich wadach co sprawia,że inni ludzie zaczynają je dostrzegać.Moim zdaniem potrzebujesz odpoczynku i chwili,żeby wyczyścić sobie głowę i zrobić mały restart. Trzymam kciuki za Ciebie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo! Nawet nie wiedziałam, że tak moje słowa i posty mogą działać na drugiego człowieka. Muszę zmienić nastawienie, nie chcę od siebie odstraszać czytelników :) Dziękuję serdecznie!

      Usuń
  19. Dasz radę, znam to z praktyki, najważniejsze to iść do sql myśląc że idziemy na plaże a ludzie/nauczyciele to fale które mogą sprawić frajdę lub zaszkodzić, ale my nie możemy się poddać! Granola jest pychotaaa, zwłaszcza z jogurtem/ serkiem bo mleko to wg mnie bardziej do tradycyjnej owsianki :)

    OdpowiedzUsuń
  20. nie miałam okazji jeść tej czekolady, ale tak kocham grzane wino, że baaardzo bałabym się spróbować :)
    coby sobie smaku nie zepsuć :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam Studenstką tą z grzańcem <3 Granola musiała być pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj była i nadal jeszcze trochę zostało! :D

      Usuń
  22. oj pracusiu nic tylko tyłek przetrzepać, nie wiem jak Twoi wspaniali rodzice mogą patrzeć na to jak się eksploatujesz, ale wierzę, że dobrze się maskujesz :D Co do chocapic <3 Podeślij mi błagam, tak mi się ich chce xDD Kocham płatki :3 Ale i tak najchętniej to wpałaszowałabym twoją granolę! Ot co ! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pracuś Gdzie? :D
      Wpadaj, podzielę się!

      Usuń
    2. wbijam <3 tutaj Cię widzę pracusiu :D

      Usuń
  23. Ależ urozmaicona ta granola! Chyba muszę w końcu zainwestować w chia i wypróbować jako zagęstnik owsiankowy :).

    OdpowiedzUsuń
  24. Kiedyś korzystałem z granoli Sante, ale teraz wybieram do mleka, zwykle ryżowego, naturalne płatki owsiane, dorzucając na przykład orzechy. :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Specjalnie przejrzałam Twoje wakacyjne posty i gdy zobaczyłam że na rekrutacji miałaś 115 pkt to roześmiałam się w głos. Jesteś śmieszna że zachciało Ci się z takim wynikiem startować na zwykły biol-chem. U mnie dwa lata temu próg na mat-biol-chem wynosił 162 punkty. Drobna różnica nie uważasz dziewczynko? :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I co z tego, skoro za kilka lat pojedziesz sobie dorobić w ogórki, albo będziesz podawał pizzę na wyspach :*

      Usuń
  26. Śmieszny to jestes Ty drogi Anonimie skoro nawet nie masz odwagi się przedstawić! osądzaj i oceniaj pierw siebie! Pochwal się swoim wynikiem !

    OdpowiedzUsuń
  27. Ile słoika Ci wychodzi z tego przepisu ?? :D

    OdpowiedzUsuń
  28. Maksymalne 200 :) laureatka olimpiady wojewódzkiej :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic tylko pozazdrościć i gratulować :)

      Usuń
    2. W takim razie przedstaw się, to pogratulujemy imiennie'!

      Usuń

Każdy komentarz cieszy więc bądź miły i jeśli Ci się spodoba - skomentuj ! :)
Dziękuję.