środa, 20 lipca 2016

Falafele Organic BIO Florentin

Pozostaję dziś w wytrawnych tematach. Każdy kto choć raz spróbował falafela wie, że musi być on dobrze doprawiony, dobrze uformowany i dobrze upieczony/usmażony. Falafel niby taka prosta wegańska rzecz, a jednak ciężko trafić na dobrą sztukę. Wiele restauracji czy nawet zwykłych ''kebabów'' je oferuje, ale często są to po prostu smakowe porażki. Na Polskim rynki można jednak dostać gotowce, które swoim smakiem potrafią zadowolić i to nawet BARDZO. Pisałam już o tych z Polsoji, które mnie zachwyciły, ale pojawiła się tu też niestety porażka od Florentin, która z falafelem dobrej jakości miała mało wspólnego (klik).

Jak wypadnie prezentowany dziś wariant falafela? Czy mnie zachwycił? Czy doprowadził do pogłębienia miłości do falafelów, tych niepozornych wegańskich kotlecików? Zapraszam! :)


Skład:


Wygląd: Falafele są urocze, bo zamiast wielgaśnych kotletów, dostajemy mini kuleczki. Właściwie mało się różnią od tych z Polsoji, ale jednak można zauważyć parę innych elementów. Te falafele są zielone (co trochę mnie rozbawiło i zdziwiło) oraz zdecydowanie bardziej miękkie. Śmiało tez mogę stwierdzić, że mają w sobie więcej oleju, a więc dolewanie kolejne porcji do ich usmażenia jest już zbędne ;)

A jak smak?


Smak: Zapach powalał ilością przypraw. Każda była tak intensywna, że śmiało mogłam wyczuć poszczególne z nich. Kumin, pieprz...to własnie one dominowały w całej kompozycji i dodawały charakterku małym kuleczkom. Po usmażeniu ich zapach tylko się nasilił i był jeszcze bardziej intensywny niż tych od naszej polskiej marki Polsoja. Wygląd podobny, ale czy smak jest taki sam? Nie, ale równie dobry! Kuleczki na pewno są bardziej miękkie, a ich skorupka po usmażeniu/upieczeniu (co kto woli) jest bardzo delikatna i śmiesznie ''pęka'' pod naporem widelca. Smak jest bardziej wyrazisty, ale jak dla mnie zbyt bardzo. Kumin nie należy do przypraw, które ubóstwiam, a więc dla mnie było to już zbyt intensywne combo aromatów. Z ketchupem genialne, ale solo dostałyby u mnie tylko (i aż) 8 punktów. W każdym razie jest to gotowiec godny polecenia, a i ja się ponownie na niego skuszę. 


Podsumowując
10/10
Cena - ok. 13 zł
Czy kupię ponownie? - Tak!

21 komentarzy:

  1. A ja dalej z dnia na dzień falafele odkładam. :P Nawet sama nie wiem dlaczego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie zdziwiłam się co do zapachu - w przyprawach z tych orientalnych jest tylko kumin a ja poczułam całą mieszankę... zgadzam się również z tym, ze zbyt intensywne w smaku ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzecz nie dla mnie, ale kusi samodzielne zrobienie takich falafeli :) A zielony kolor kojarzy mi się z soczewicą zieloną jedynie - skład jest po niemiecku, a ja nie jestem dobra z niemca :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam, trochę a się zakumać ;)

      Usuń
  4. Noo...musiałby być dobre!Zjadlabym,bo póki o probowalam tylko Polsoji

    OdpowiedzUsuń
  5. Tylko raz w życiu jadłam falafele, które mi smakowały i było to w jakiejś restauracji. Czasem kupię takie gotowe, ale jak dotąd nie znalazłam takich naprawdę smacznych, jak gdzieś zobaczę te to na pewno kupię ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli szukasz takich BOSKICH to skuś się na falafele od Food with passion! Oni są z Pabianic, miasta w woj. Łódzkim :)

      Usuń
  6. U mnie niestety nigdzie nie widziałam "gotowców" i muszę sama robić. U mnie zielone tez wyszły jak dodałam posiekaną pietruszkę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jaaadłabym! Uwielbiam falafele!

    OdpowiedzUsuń
  8. Koniecznie musimy robić je w końcu xD Wyglądają bardzo apetycznie tylko mogą być dla nas ciut za bardzo doprawione :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak rzadko raczej jadam falafele i nie jestem ich zagorzałą fanką - te bym z chęcią spróbowała. Może i gotowiec, ale pewnie bardzo smaczny i aromatyczny. Pozdrowionka cieplutkie! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kuszą! :D Chociaż nie wiem, czy jakiekolwiek pobiją te, które robi moja mama. :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakie to drogie.. :o
    Ale w smak absolutnie nie wątpię.

    OdpowiedzUsuń
  12. Faktycznie wyglądają uroczo :) Super, że smakowały. Ja muszę poeksperymentować z domowymi ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mnie niektóre falafele smakują, a innych nie znoszę. Musiałabym spróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz cieszy więc bądź miły i jeśli Ci się spodoba - skomentuj ! :)
Dziękuję.