wtorek, 1 listopada 2016

Jogurt sojowy Sojade Morela Guawa

Dziś bardzo ważny dzień i mam nadzieję, że i Wy pamiętacie o swoich bliskich, którzy odeszli z tego świata. Ja oczywiście jak co roku wybieram się z moją rodziną odwiedzić naszych zmarłych członków rodziny, przyjaciół...bo i im należy się pamięć i szacunek! To piękny zwyczaj i należy go pielęgnować aby nie zanikł wyparty przez zachodnie święta :)

Na blogu możecie naleźć większość smaków jogurtów marki Sojade. Był już jagodowy, truskawkowy, mango, malina, kokosowy...do wyboru do koloru ;) Cieszy mnie to, że są tak liczne wegańskie zamienniki i oby tak dalej! Dziś mam dla Was nietypowy smak i nietypowe połączenie. Morela i guawa? Zapraszam! :)


Skład:


Wygląd i smak: Po tym jogurcie spodziewałam się na prawdę wiele, bo te klasyczne morelowe bardzo lubię. Nigdy guawy samej w sobie nie jadłam, ale z tego co wiem jest to nawet smaczny owoc. Opakowania opisywać nie będę, bo robiłam to w poprzednich postach z jogurtami tejże marki. 
Po zerwaniu wieczka dostajemy bardzo delikatny jogurt o lekko żółto-pomarańczowym odcieniu i kremowej konsystencji. Zapach też był bardzo przyjemny, owocowy, ale na pewno nie morelowy. Szybko zabrałam się za testowanie i tak samo szybko się rozczarowałam. Pozostałe jogurty Sojade bardzo mi smakowały, a ten był niezbyt smaczny. Czułam tylko słodycz i posmak owocowy, a pod koniec ujawniła się soja i jej ''dziwny'' posmak. Ni to morelowe, ni to brzoskwiniowe (bo często morela jest podrabiana smakiem brzoskwiniowym), a już na pewno nie o smaku guawy. Jeśli miałaby porównywać jego smak do jogurtów klasycznych, to śmiało mogę wspomnieć o tych tanich jogurtach z ogromną ilością mleka w proszku, że aż drapie w gardle. Zjeść się dało, ale zakupu tego smaku nie powtórzę! 


Podsumowując:
6/10
Cena - 5,18 zł Piotr i Paweł
Czy kupie ponownie? - Nie

25 komentarzy:

  1. Połączenie guawy z morela nie jest dla mnie dobre XD ten jogurt to w sumie potwierdził.Akurat z Sojade jadłam tylko naturalny i bardzo mi smakował ten posmaczek soi,ale ze słodkim na pewno nie jest zbyt dobry XD

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamięć o wszystkich ktorzy odeszli jest bardzo ważna. Oczywiście o tych osobach powinniśmy pamiętać nie tylko w dniu ich święta ale i w inne dni (co dziennie w domu modlić się za nich a kiedy mamy możliwość odwiedzić grób, zapalić znicz, pomodlić się nad grobem), jednak w tym dniu szczególnie... Masz rację, ze to piękny zwyczaj i powinniśmy o niego dbać, pielęgnować, tak jak o każdy inny. Nasza kultura, kraj są piękne, jednak wielu ludzi niestety o tym zapomina...

    Jogutry morelowe znam, morela-brzoskwinia również, ten z guawą chyba kiedyś również wpadł mi w oko ale nie kupowałam i nie znam smaku. Nie czytałam o tym owocu, nie próbowałam ani samego, ani jako dodatek do czegoś... nawet o nim nie czytałam ;P Po Twojej recenzji wiem, że ten jogurt by mi nie posmakował. Jest w nim to czego nie lubię: nadmierna słodycz, sojowy smak i na dodatek coś przypominające mleko w proszku.. ;/

    PS Takie pytanko (nie odbierz tego, że się czepiam, bo nic takiego nie mam na myśli ;) ). Jeśli nigdy nie jadłaś owocu guway (tylko wiesz, ze podobno jest smaczny), to skąd pewność, że ten posmak z pewnością nim nie jest? A może jednak? :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda i niestety trochę boli, że wolą Halloween (którego nie potępiam, bo to fajna zabawa) :( Choć jak wczoraj byłam na cmentarzach to ludzi full, a więc tradycja się jeszcze utrzymuje jako tako :)

      Ja o tym owocu czytałam bardzo dużo, bo zawsze chciałam kupić i spróbować, a stąd też wiem jak powinien smakować :)

      Usuń
    2. Wydaje mi się, że to w większości dzieciaki wolą Halloween bo są te przebieranki, impreza, słodycze... dużo osób z "młodego pokolenia" nie rozumie istoty naszego Święta, jego przesłania, tego co z sobą niesie, klimatu (według mnie czas przed naszym Świętem Zmarłych i Zaduszkami to nie jest odpowiedni czas na zabawy, imprezy itp.)ale to niestety nie chodzi tylko o Święto Zmarłych ale i inne... nasze polskie tradycje powoli są wypierane przez te zagraniczne, przez co mam wrażenie, że tracimy naszą polskość. Cieszę się, że są ludzie którzy dbają, szanują i kultywują nasze zwyczaje bo są one na prawdę piękne ;)

      Rozumiem :)Mam nadzieję, że uda Ci się spróbować guawę - będziesz wiedziała, czy to co pisali to prawda :)

      Usuń
    3. No tak, ale przecież mamy swoje Polskie ostatki! Tam też się przebierano i w nagrodę dostawało pączki ;) Trzeba też pamiętać o naszych dawnych tradycjach, a nie :/

      Usuń
    4. Nie wiedziałam, ze na ostatki się przebierano a w nagrodę dostawało pączki :) Słyszałam tylko, że pierwsze pączki były wytrawne ze słoniną (a fe..) Dziękuję za tak ciekawą informację ;)

      A nie co? ;) Moją mamę denerwuje to, ze Polacy zapożyczają Święta z innych państw, narodów a nie dbają o swoje rodzime lub nie szanują tych polskich... A Halloween to już w ogóle traktuje w kategorii tych złych (co podsyca fakt, że nasłuchała się jeszcze wypowiedzi księży z youtuba). Ale jesteśmy dorośli i sami o sobie decydujemy. Może niektórzy wolą zwyczaje innych narodów niż nasze a jeszcze inni chcą je łączyć? Wolny wybór ;)
      A wracając do ostatków to ciekawe, czy teraz ktoś by się przebrał i czy ktos sie w ogóle przebiera ;)

      Usuń
    5. U mnie w rodzinie zawsze się przebierano :) Pączki ze słonina? O fe :P
      Moja mama nie denerwuje się, ale uważa to za głupotę. Nie ma nic do Halloween, ale mówi, że mamy tak piękne, Polskie tradycje, że wypadałoby o nich pamiętać, a nie ;)
      U mnie na Halloween po cukierki pukali, ale nic nie dawaliśmy, bo nie obchodzimy.

      Usuń
    6. W rodzinie moich rodziców nie - moi rodzice również o tym nie słyszeli, więc to może zalezy od miejscowości, rejonu Polski?
      Tak ze słoniną ;P Początkowo pączki nie były przygotowywane na słodko - ten słodki najprawdopodobniej został zapożyczony z kuchni arabskiej. Pierwsze pączki w kuchni polskiej pączki miały postać ciasta nadziewanego słoniną i skwarkami, spożywanego przy zapustach - te słodkie pojawiły się w XVI wieku :) Z drugiego źródła znalazłam, ze to było smażone ciasto drożdżowe podawane ze skwarkami. Tak czy owak na poczatku na słodko ich się nie jadało ;p A tak w ogóle to pączki były znane już w starożytnym Rzymie, gdzie spożywano je podczas obchodów przełomu zimowo-wiosennego :)

      Moja mama również tak mówi o naszych rodzimych tradycjach ale denerwuje ją to, że niektorzy Polacy naśladują inne narody jakby nie mieli swoich tradycji, zwyczajów itp.
      I to zawsze po te słodycze przychodzili, czy dopiero od jakiegoś czasu? ;)

      Usuń
    7. Możliwe :) U mnie jednak nadal staramy się poprzebierać aby było zabawnie :) A o pączkach na wytrawnie słyszałam i w sumie nie wiem czemu przerodziły się one w słodkie wypieki :)

      No własnie, jakbyśmy nie mieli swoich świąt. Nie, w tym roku po raz pierwszy.

      Usuń
    8. Wczoraj jeszcze raz pytałam o to mamę i mówi, że nic takiego nie było... Nawet nie było zwyczaju Tłustego Czwartku, tylko Środa Popielcowa i Ostatki ;) Ktoś takiego słodkiego pączka musiał przywieść do naszego kraju i bardzo posmakował ;) Podobno Polacy bardzo lubią słodkie, wiec tutaj pozostał :) A przerodzić sie mógł przez przypadek: tak jak przez przypadek powstaly chipsy, omlet cesarki i inne potrawy :) Ale to nawet lepiej - jeśli ktoś lubi pączki to lepszy taki słodki niż ze słoniną :P

      A powiesz za co się przebrałaś?:)

      Usuń
    9. Mrrrrr z charakterem i zapewne kocim pazurkiem :D Twój kocurek miał kolegę ;)

      Usuń
  3. Nie jadłam, ale wydaje mi się przekombinowany... I widzę, że produkt nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. W Sojade najlepiej wypadają klasyczne smaki.

      Usuń
  4. Tego niestety w moich sklepach jeszcze nie dojrzałam. A szkoda, bo morelowe zawsze lubiłam - kojarzą mi się z brzoskwiniowymi Danio, które zjadałam w ogromnej ilości w dzieciństwie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tutaj nie ma ani grama podobieństwa do Danio ;)

      Usuń
  5. Kocham jogurty mocno morelowe i pewnie tym także bym się rozczarowała. Jeśli marzę o czymś morelowym to ma być morelowe ;) Najlepiej intensywne w smaku.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Morele powinny być intensywne w smaku, a nie nijakie!

      Usuń
  6. Pamietam, ze jadlam brzoskwiniowe jogurty, ale nie przypominam sobie konsumpcji morelowych. Niemniej jednak szkoda, ze sie zawiodlas :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Mi tam bardzo smakował, jak zreszta każdy od Sojade. Szkoda, ze nie ma ich u mnie w mieście.

    OdpowiedzUsuń
  8. Smak ciekawy, ale szkoda, że Ci szczególnie nie smakował :(

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam Sojade❤ w moim PiP ich nie ma :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie coś ostatnio też krucho, ale jest nadzieja na dostawę :)

      Usuń
  10. Szkoda, że ten nie do końca się udał ale na mango będziemy nadal polować choć w PiP już z rok nie byłyśmy :-P

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz cieszy więc bądź miły i jeśli Ci się spodoba - skomentuj ! :)
Dziękuję.