niedziela, 6 listopada 2016

Wegańskie placki na deserze jaglanym z kakao

Obiecałam i oto jest - przepis na niedzielne śniadanie jak znalazł ;) Ostatnio placuszki zajadam prawie codziennie, bo jakoś tak mam na nie wielką ochotę :) Świetnie sprawdzają się do lunch box'a szkolnego i na długo zaspakajają apetyt :) Są też tak słodziutkie, że niwelują ochotę na różne ''niedozwolone'' słodkości, które tylko czekają aż wejdą nam w uda i boczki ;) Ostatnio też staram się jeść dużo zdrowiej, bo zależy mi na pozbyciu się wypadania włosów, a więc takie placuszki to super opcja na pozbycie się złych nawyków. Wykonane są z 100% wegańskich produktów, a więc kompletnie pozbawione są laktozy :) Coś dla alergików!

Mam nadzieję, że przepis Wam się spodoba - smacznego!


Składniki /1 porcja/:
50 gramów dowolnej mąki
20 gramów dowolnych otrębów
1 łyżeczka cynamonu
05 łyżeczki proszku do pieczenia
Woda do odpowiedniej konsystencji (najlepiej gazowana)

W misce umieszczamy wszystkie składniki po kolei: deser jaglany, mąkę,otręby, cynamon i proszek do pieczenia. Otrzymamy bardzo gęstą masę na ciasto naleśnikowe, a więc stopniowo i bardzo ostrożnie dolewamy wody do masy - oczywiście cały czas dokładnie mieszając. Gdy otrzymamy konsystencję podobną do gęstej śmietany możemy smażyć placki. Wystarczy, że dobrze nagrzejemy patelnię (u mnie teflonowa) i usmażymy je na piękny i kakaowy kolorek ;)





22 komentarze:

  1. Dużo cynku Ci trzeba żeby włoski nie wypadały 😊

    Placki muszą być pyszne, jako baza te desery sprawdzają się świetnie ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie sprawdzałam ile cynku dostarczam i jest ok...to chyba przez stres :/
      Oj tak ♥

      Usuń
  2. Obrażam sie ze nie powiedziałaś mi tego wczesniej,bo juz zjadłam wszystkie jogurty i nie mam jak takich placków zrobic XD

    OdpowiedzUsuń
  3. Już wiele razy przekonałam się, że jesteś osobą, która dotrzymuje danego słowa ;) Dziękuję za przepis na proste w przygotowaniu i z pewnością smaczne placuszki:) Osobicie nie pamiętam kiedy ostatnio jadłam takie placuszki - w przeciwieństwie do Ciebie, nie mam ochoty na dania mączne, ale kusisz tym przepisem :)
    Jeśli chodzi o odzywianie to wiem, że nie my czytelnicy nie wiemy jak jesz na co dzień ale widzieliśmy kilka Twoich jadłospisów - według mnie jesz zdrowo i smacznie :) Może to wypadanie jest spowodowane stresem? W szkole masz go sporo... Może to też być zmiana pogody, przemęczenie a jeśli ew. brak jakiś witamin (w co wątpie ale warto zrobić badania), to może za mało żelaza, czasem zbyt mało zdrowych tłuszczy w diecie. Jakby nie było wiem, że zadbasz o siebie, bo dbasz każdego dnia a placuszki są rewelacyjne ;)
    Miłej niedzieli i dużo siły na nadchodzacy tydzień :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na dania mączne mam zawsze ochotę zimą. Mogłabym je jeść i jeść! Znaczy, makaronu może nie, ale wszelkie placki i kluski tak :) O i jeszcze chleb.

      Też tak myślę, bo sprawdzałam to co jem pod względem rozkładu witamin i niby jest ok...

      Usuń
    2. W takim razie słuchaj organizmu, wymyślaj i tymi pomysłami dziel się z nami na blogu :)

      W takim razie trzeba postarać stresować się nieco mniej albo częściej relaksować bo z tym szkolnym stresem bywa różnie... może relakusjąca kąpiel przed snem? :)

      Usuń
  4. Ja codziennie robie takie placki ale w formie jednego dużego omleta :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Placuszki prezentują się cudownie !! :) Placki jem zwykle na śniadanie w soboty, ale w wersji wegańskiej zabieram czasem na lunch do pracy - może zrobię podobne na wtorek, tylko dodam jeszcze jabłko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze owoce zajadam oddzielnie :)

      Usuń
  6. Proste i na pewno bardzo pyszne :) Zjadłabym z owocowym dodatkiem albo masłem orzechowym (albo i jednym, i grugim <3).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zjadłam z owocami i jogurtem sojowym <3

      Usuń
  7. Bardzo lubię placuszki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Obstawiałam wiele rzeczy, ale że to będą placki to nie pomyślałam nawet przez chwilę. :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy sposób na wykorzystanie tego deserku :D My byśmy do masy jeszcze wiórki kokosowe dodały <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny pomysł na wykorzystanie tego deserku w praktyce :) Ja niestety nie miałam takiej możliwości - spróbowałam tylko 3 kubeczki - kokosowe, reszta po kilku dnia mojej nieobecności się zepsuła :(

    OdpowiedzUsuń
  11. Placuszków na deserze jaglanym jeszcze nie robiłam. To dla mnie nowość absolutna. Fajnie wykombinowane i na pewno smaczne :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepis naprawdę super, na bank skorzystam. Już wiele razy próbowałam robić wegańskie placki, ale nie zawsze mi się udawały, mam nadzieje, że tym razem wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz cieszy więc bądź miły i jeśli Ci się spodoba - skomentuj ! :)
Dziękuję.