piątek, 27 stycznia 2017

Kasza bulgur z ciecierzycą i papryką (Pan Pomidor & Co)

Dawno na blogu nie było niczego na ostro czy wytrawnie, a więc dziś mam dla Was fajną sałatkę, którą znalazłam ostatnio w Lidlu i z ciekawości ją zakupiłam :) Wzięłam wszystkie 3 dostępne smaki, ale kupowałam je w cenie promocyjnej (kończył im się termin ważności), bo aktualna cena po prostu zabija. Sałatka jest mała, a kosztuje 6,99! :O No, ale nie o tym, a o jej smaku ;) Czy jest warta tej ceny? Czy jest syta jak na taką ilość? Zapraszam do czytania!

Jeśli kogoś interesowałyby inne smaki to jest jeszcze z burakami lub z soczewicą :)


Wartości odżywcze: Składu nie ujęłam, a nie mogę znaleźć na stronie internetowej :( Wiem tylko, że nie jest wegańska, a wegetariańska.


Wygląd i smak: Zacznę od pudełka, które jest dosyć malutkie, ale dzięki temu można sałatkę wziąć ze sobą do każdego plecaka czy większej torebki ;) Fajna opcja na szybki posiłek w drodze czy szkole, bo dodatkowo jest w niej mini widelczyk. Jest też wykonane z pomysłem i ma chwytliwą grafikę, która przyciąga i zachęca do spróbowania. Z tego co pamiętam skład nie jest zły, nie znajdziemy w nim chemii czy zbędnych dodatków, przez co sałatki mają krótki termin ważności. Czy na plus? Dla mnie tak! Im więcej naturalnego w produkcie tym lepiej :) Zaraz po otworzeniu sałatki poczułam przyjemny, ziołowy aromat. Mieszanka ziół w niej zawarta jest świeża i to niestety bardzo mnie drażniło. Zapach można uzyskać z suszonych ziół, a przynajmniej nie nadają one tego dziwnego posmaku. Ja nie lubię świeżej bazylii, kolendry czy innych, a za to suszone uwielbiam, bo nie posiadają tego charakterystycznego posmaku (i nie zostają na zębach :P). Smak? Bardzo dobry, wyraźny i ciekawy. Ciecierzyca idealnie komponowała się z suszonymi pomidorami oraz marchewką. Kasza dobrze ugotowana, ale zbyt tłusta. Razem to tworzyło ciekawą opcję, która mimo rozmiaru, potrafiła nasycić. Jednak cena bez promocji to stanowcza przesada i lepiej poczekać na przeceny :) Ogólnie polecam, ale bez szału.


Podsumowując:
7/10
Cena - 6,99 Lidl
Czy kupię ponownie? - Być może

25 komentarzy:

  1. Przyznam Ci się szczerze, że od kiedy zobaczyłam te kasze u Ciebie na blogu wyczekiwałam recenzji - w końcu jest:)
    Z suszonych ziół lubię te prowansalskie z Prymatu - pasuje mi kompozycja użytych tam ziół - za samą suszoną bazylią nie przepadam.. w ogóle nie lubię suszonej bazylii i majeranku :P
    Sałatka wygląda zdrowo i smacznie, ale zgadzam się, ze cena jest jest trochę wygórowana. 180g to nie za wiele i częsci osób trudni byłoby się tym najeść (chyba, ze jako dodatek do "czegoś") a w środku na dobrą sprawę mamy kaszę, kawałek marchewki i suszonych pomidorów ;) Tak na oko wyceniłabym to na 5zł :P

    Miłego dnia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wstawiałam, bo nie miałam pełnych zdjęć :) Nie lubię wstawiać czego, czego nie mam obcykanego w całości, a brak składu to duży ubytek :( Ale było na nią zainteresowanie, a więc wstawiłam :) Ja uwielbiam bazylię i inne zioła! One nadają smaczku potrawom :)

      Usuń
    2. Dziękuję ale nie musisz się tłumaczyć - to Twój blog i Twoje decyzje ;) Poza tym nie musisz recenzować wszystkiego co kupisz - sama wybierasz :) W każdej Twojej recenzji widać dokładność, więc rozumiem takie decyzję a skład zawsze możesz uzupełnić z internetu :)

      Zainteresowanie sałatkami chyba będzie bo to nowość :) Wczoraj przeglądałam ulotkę z Lidla i w przyszłym tygodniu mają być na promocji po ok. 6zł ;)
      A co do ziół to bazylia jest dla mnie zbyt intensywna... nie przepadam za nią :P

      Usuń
  2. Ojej, kasza bulgur mi jakoś wyjątkowo nie podchodzi :/. Być może jadłam akurat kiepsko doprawioną, czy coś w tym stylu (czytaj stołówka szkolna), ale pamiętam, że była jakaś dziwnie słodkawa. Jeśli tak smakuje naprawdę, to dla mnie niet xd. Za to w sałatce może by mi aż tak nie przeszkadzała. Ogólnie takie gotowe sałatki lubię i czasem kupuję. Tylko tutaj z tą ceną to chyba trochę jednak przesadzili :/. Za co niby tyle kasy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm, może rzeczywiście było z Twoją kaszą coś nie tak? Bulgur jest bardo smaczny! Może spróbuj jeszcze raz ;)

      Usuń
  3. Lubię takie sałateczki, w jednym z moich knajpek robią bardzo podobne, a są jeszcze droższe! Takie małe pudełko za chyba 10 zł. Chętnie bym tej spróbowała :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Osobiście nie jadłam, ale mojej siostrze bardzo te sałatki smakowały :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię połączenie ciecierzycy z suszonymi pomidorami i marchewką - sama robiłam taką sałatkę, tylko z kaszą gryczaną :) Tłustość i cena nie zachęcają (wolę sama kontrolować, ile daję oleju i jakiej jest jakości), ale na szybkiego to naprawdę dobra opcja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też już robiłam domowa wersję i wyszła mi nawet lepsza! :)

      Usuń
  6. Nigdy takich gotowych propozycji nie kupuję, choć i tak lepsze to niż na szybko zjeść coś niezdrowego :)
    Może kiedyś spróbuję. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, to zawsze fajna alternatywa :)

      Usuń
  7. Ciekawa jestem smaku tej sałatki, często będąc na zakupach w Lidlu chcę ją kupić, ale szkoda mi tych 7zł :P
    Odnosząc się do Twojego wstępu, TY możesz być SYTA po SYCĄCEJ sałatce ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szukaj na promocjach ;) Z tego co się orientuję od 30.01 są po 5,99.

      Usuń
  8. Widziałam ten produkt nie raz w Lidl'u, ale jakoś nigdy po niego nie sięgnęłam, choć w rękach miałam. Wg mnie cena trochę duża, ale za to ich zupy są pyszne, choć również niestety drogie :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie jem takich kaszek - wolę ryż :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawi nas już od jakiego czasu ale szkoda, że takie to tłuste, bo to nam zawsze najbardziej przeszkadza.

    OdpowiedzUsuń
  11. wiele razy obok nich przechodziłam, ale cena mnie odstraszała, uznałam, że za taka kwotę zrobię sobie podobne w domu na cały tydzień w sumie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! I wiemy co jest w takiej sałatce na 100% :)

      Usuń
  12. Trzeba więcej czasu na ugotowanie własnej kaszy, ale ten czas zwróci się ...ze smakiem:)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz cieszy więc bądź miły i jeśli Ci się spodoba - skomentuj ! :)
Dziękuję.