niedziela, 15 stycznia 2017

Kokosowo-gruszkowe płatki jaglane na mleku ryżowo-kokosowym

Na niedzielny poranek znów mam dla Was przepyszny przepis :) Jeśli lubicie zaczynać poranki od słodkości (zdrowych!) oraz ciepłych miseczek to będzie to coś idealnego dla Was! Jedliście kiedyś płatki jaglane? To super opcja dla owsianki tylko, że bez glutenu oraz o lekko zmienionym smaku, bardziej zbliżonym do kaszy jaglanej :) Ja osobiście jestem w nich zakochana i specjalnie dla Was stworzyłam pewną propozycję :)

Całość powstała na bazie mleka kokosowo-ryżowego, którego do testów otrzymałam od marki Joya :) Śmiało możecie zakupić je w sklepie Lidl, Piotr i Paweł czy sklepach eko/wege :) Jest pyszne i powstają na nich takie cuda jak to śniadanko! Zapraszam do czytania :)


Składniki/1 porcja/:
50 gramów płatków jaglanych
50 ml wody
1 spora gruszka
1 czubata łyżeczka cukru kokosowego

Do garnuszka wlewamy nasze mleko i wodę, a następnie zagotowujemy. Gdy nasze płyny zaczną się gotować wsypujemy płatki, zmniejszamy ogień i gotujemy. Gruszkę myjemy, kroimy w kosteczkę jej połowę i dodajemy do gotującej się kaszy. Całość często mieszamy, aby płatki były kremowe i nie przypalały się. Gdy płatki będą już odpowiednio gęste (wedle swoich upodobań, ja lubię bardzo gęste) przelewamy je do miseczki i dekorujemy zestawioną wcześniej gruszką oraz czubatą łyżeczką cukru kokosowego - smacznego! :)





28 komentarzy:

  1. Cieszę się, że blog wzbogaciłaś również o przepisy. Szkoda,ze pojawiają się nie za często, ale to i tak zawsze coś :) Zawsze zaproponujesz coś smacznego :)
    Płatków jaglanych nie jadłam: nadal pozostaje wierna kaszy jaglanej i to w wersji wytrawnej ;) Na słodko też jest smaczna, można z niej "wyczarować" wiele smacznych deserów i kompozycji, ale to właśnie na wytrawnie smakuje mi bardziej :) Mimo tego i tego iż nie przepadam za gruszkami, podoba mi się Twoja propozycja wykorzystania płatków jaglanych - od siebie dodałabym tylko kakao lub karob.... uwielbiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybacz kochana, ale staram się na ile mogę z tymi przepisami ;) Zawsze staram się dawać choć 1 na 2 tygodnie :*
      Ja za to gruszki kocham, szczególnie takie na ciepło - mniam! Polecam spróbować także opcję z chałwą :)

      Usuń
    2. Nie przepraszaj - nie masz za co :)
      To Twój blog i sama dobrze wiesz jak powinnaś go prowadzić, co i kiedy publikować :) Rozumiem, też to, że szkola zabiera Ci większość czasu.... tego czasu Ci brakuje i nie zawsze masz czas na "pichcenie" w kuchni. Doceniam to jak ogromną pracę i ile czasu wkładasz w prowadzenie bloga - robisz to świetnie i świetnie Ci to wychodzi :)Dziękuję za to ;)
      Za chałwą nie przepadam od dziecka (zawsze była dla mnie za słodka), ale zamiast chałwy można dać tahini :D Dziękuję za świetny pomysł :)

      Usuń
    3. Dziękuję za miłe słowa :*
      Ja za to tahini tylko słodzone lubię ;)

      Usuń
  2. Raju, uwielbiam połączenie kokosa i płatków jaglanych (nota bene, właśnie zjadłam jaglankę z mąką kokosową :P)! Pycha propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No i już wiem na co mam ochotę na śniadanie! Super propozycja. Śniadanka na słodko uwielbiam! Dawno nie jadłam gruszek.
    Pozdrawiam cieplutko, niedzielnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja za płatkami jaglanymi nie przepadam, ale coś podobnego robię czasem z kaszą, tylko zazwyczaj miksuję na krem, bo gruszka sprawia, że jaglanka mi się rozgotowuje, a ja kleistej nie lubię. Bardzo lubię to mleko ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja za to kleistą kocham najbardziej! :)

      Usuń
  5. To mleko jest świetne. Jak zresztą wszystkie z Joyi :) Fajnie, że nie mają dodanego cukru bo zazwyczaj ciężko jest takie roślinne znaleźć(przy przystępnej cenie). Uwielbiam jaglankę z gruszką, polecam dodać ziarenka wanilii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, niektóre mleka potrafią mieć okropny skład! Ja uwielbiam wanilię, a więc opcję na pewno wypróbuję ;)

      Usuń
  6. Uwielbiamy takie śniadania :D Zimą i jesienią jemy je najczęściej :D Chociaż powoli znów zaczynamy tęsknić do domowych lodów od rana xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tam nigdy nie polubię lodów na śniadanie :P

      Usuń
  7. Płatki jaglane są pyszne, ale jak dla mnie tyko w wersji ekologicznej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety takich jeszcze nie znalazłam :(

      Usuń
  8. proste i pyszne połączenie skłądników :) takie śniadania lubię najbardziej, bo mam na ich zrobienie czas przed pracą ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. z cukrem kokosowym musi być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. pycha <3 mam to mleko, ale jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie otwieraj, bo jest boskie :)

      Usuń
  11. Mniam! Idealne na śniadanko :)
    Dlaczego u siebie nie mogę odpisywać na Twoje komentarze??? :c

    OdpowiedzUsuń
  12. uwielbiam rozgrzewające miseczki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. O tak! Zwłaszcza w zimie królują u mnie słodkie śniadania :) Niestety do płatków jaglanych mam bardzo słaby dostęp :/ Za to kaszę jaglaną mam co poniedziałek :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Takie śniadania lubię :-)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz cieszy więc bądź miły i jeśli Ci się spodoba - skomentuj ! :)
Dziękuję.