niedziela, 8 stycznia 2017

Waniliowe wegańskie placki

Na niedzielny chłodny poranek idealnie sprawdzą się placki ;) Ja bardzo lubię je robić, bo są wyjątkowo smaczne i łatwe w przygotowaniu. Ponad to stanie nad patelnią i czekanie aż pojawią się pęcherzyki powietrza na placuszkach, sprawia mi nie małą przyjemność :) Smażenie placków odpręża, nie ma co!

Jeśli i Wy lubicie placki lub po prostu szukacie łatwego, zdrowego i wegańskiego pomysłu na śniadanie - koniecznie wypróbujcie ten przepis! Ja nad waniliowymi placuszkami mogłabym rozpływać się codziennie ♥

Smacznego!


Składniki /1 porcja/:
80 gramów dowolnej mąki (ja użyłam pszennej pełnoziarnistej)
1 mały banan
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
Trochę ponad 1/2 szklanki mleka roślinnego (ja użyłam sojowego) o smaku waniliowym

W misce umieścić mąkę z proszkiem do pieczenia. W osobnej miseczce rozgnieść dokładnie banana, dodać do niego stevie w płynie oraz mleko - mieszać. Gdy nasza płynna masa będzie dokładnie wymieszana, zalać nią naszą mąkę z proszkiem do pieczenia oraz ponownie dokładnie wymieszać całość.
Patelnię rozgrzać (ja mam teflonową, a więc nie używam żadnego tłuszczu) i smażyć na średnim ogniu placuszki z obu stron na złoty kolor.




23 komentarze:

  1. Wyglądają pysznie, placuszki na śniadanie to zawsze dobra opcja :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmmm,mniam!Zjadlabym takie placuszki :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ja dawno takich nie jadłam.. narobiłaś mi ochoty ;)

    Miłej niedzieli :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja robię placuszki na jajku, ale w wersji wegańskiej z Twojego przepisu - z chęcią wypróbuję :)
    Ostatnio moje śniadania to codziennie placuszki! Są sycące, zdrowe, pyszne i szybko się je przygotowuje :)
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto z jajka zrezygnować, bo ono wiele nie zmienia w plackach :)

      Usuń
  5. Często robię podobne, ale używam innej mąki, zazwyczaj owsianej, kasztanowej, ryżowej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takimi placuszkami nigdy nie pogardzimy :D Najlepiej sprawdzają się do studenckiego boxa :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie ma to jak góra placuszków :)
    Zapraszam do siebie - www.jedzrosliny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Super pomysł na śniadanie czy przekąskę do szkoły/na uczelnię. I że się trzyma bez siemienia i jajka!

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam placki, także te wegańskie - podobne często robię na wynos, tylko zazwyczaj z mąki owsianej :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mąki owsianej jeszcze nie testowałam :)

      Usuń
  10. Placuszki idealne :) Ciekawi mnie ta Twoja waniliowa stewia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto zakupić, jest bardzo ekonomiczna :)

      Usuń
  11. Wyglądają mi jak pancakes, których dawno robiłam i nawet trochę mi o nich przypomniałaś, bo kupiłam foremkę motylka i chciałam, ją właśnie wykorzystać :) Zrobię je sobie w środę na kolację :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam taką foremkę, ale jest strasznie niepraktyczna ;)

      Usuń
  12. Ja również jestem wielką fanką placuszków :) Twoje wyglądają pysznie :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz cieszy więc bądź miły i jeśli Ci się spodoba - skomentuj ! :)
Dziękuję.