czwartek, 9 lutego 2017

Karobowo-gruszkowa jaglanka na mleku z orzechów nerkowca

Dawno nie wrzucałam tu przepisu, a więc dziś mam dla Was jeden z nich! :) Postawiłam na połączenie karobu z gruszką, które okazało się obłędnie pyszne, słodkie, kremowe i...wręcz uzależniające ;) Pokochałam karob, a więc staram się go dodawać do moich słodkich posiłków, bo nie dość, że jest on pyszny to i zdrowy! Więc jeśli jeszcze go nie próbowaliście to polecam :)

Podążam za modą na ''gluten free'' i zajadam się jaglanką! Właściwie to nie jadam jej przez to, że nie ma glutenu, a ze względu na jej pyszny smak. To moja ukochana kasza i jadam ją codziennie! :)
Kogo zaciekawiło takie połączenie? Zapraszam do czytania! ♥

Tak w ogóle to piliście kiedykolwiek mleko roślinne z orzechów nerkowca? Jeśli ja miałabym wybierać moje ulubione mleko roślinne to chyba postawiłabym właśnie na to! Słodkie, kremowe, o pięknym odcieniu bieli i takie pyszne! Nawet solo bez żadnych dodatków smakuje wybornie. Mleko z nerkowców to nowinka na polskim rynku, ale już coraz częściej można je dorwać. Jeśli wy kiedyś się na nie natkniecie to polecam, bo warto skosztować!


Składniki/1 porcja/:
50 gramów kaszy jaglanej
ok. 100 mililitrów wody
1 spora gruszka
20 gramów karobu
1 łyżeczka masła orzechowego z nerkowców

Kaszę jaglaną przepłukujemy na sitku pod zimną wodą. W rondelku zagotowujemy mleko roślinne z wodą, a gdy zacznie wrzeć wrzucamy naszą odsączoną kaszę jaglaną. Zmniejszamy gaz i gotujemy ją powoli często mieszając aby miała bardzo kremową konsystencję. Gdy kasza będzie lekko gęsta, dosypujemy proszek karobu i energicznie mieszamy aby nie zrobiły nam się grudki. Gdy kasza będzie już kremowa, zdejmujemy ją z gazu i dodajemy do niej pokrojoną gruszkę - ponownie mieszamy. Całość przelewamy do miseczki i podajemy z łyżeczką (ok. 25 g) masła z orzechów nerkowca.
Smacznego!



32 komentarze:

  1. Na tym mleku musiała smakować idealnie :) A jaglankę jem często na kolację i też ją uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, obie jesteśmy jaglane dziewczyny :D

      Usuń
  2. O tym, że kakao z gruszką smakuje bardzo dobrze to wiem - z karobem jeszcze nie próbowałam ;) Mimo iż nie przepadam za gruszkami z chęcią spróbuję takiej jaglanki ;) Kaszę jaglaną uwielbiam - razem z kaszą gryczaną. Jem je codziennie z tą różnicą, ze na wytrawnie :) Kasza jaglana jest bardzo uniwersalną kaszą i świetnie smakuje w każdej postaci (na słodko, w postaci słodkiego kremu, lodów, past, do obiadu...). Przepyszna i zdrowa kasza :)

    Napoju z nerkowców nie miałam okazji próbować - nigdy nie widziałam go w sklepie stacjonarnym. Nie przepadam za smakiem nerkowców, które są dla mnie zbyt mdłe, więc nie prędko zdecyduje się na zakup takiego napoju :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja za to gryczanej wieki nie jadłam i nawet nie pamiętam smaku...muszę kiedyś się odważyć i dać jej szansę ;) Jeśli nerkowce Ci nie odpowiadają to lepiej nie ryzykować :)

      Usuń
  3. Mleko z nerkowców? :O Pierwsze raz widzę coś takiego! Używam co prawda tylko zwykłe, więc na takie raczej nie patrzę, ale... Gdzie można je zdobyć? Muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szukaj w eko/wege sklepach i na internecie! To nowość w Polsce :)

      Usuń
  4. Wyglada przepysznie,mi tez na pewno bardzo by smakowała ;D Niestety tego mleka nigdzie nie widzialam,ale może zrobię z innym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja spotkałam się z nim na internecie, ale pewnie w eko sklepach też jest :)

      Usuń
  5. Nie pilam tego mleka, ani go nigdzie nie widzialam, ale kocham nerkowce, wiec na pewno by mi smakowalo :D Musze sie porozgladac za nim! A jaglanka wyglada na bardzo kremowa i aromatyczna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Konieczne! Jest warte wysokiej sumki :)

      Usuń
  6. To mleko z orzechów nerkowca bardzo, ale to bardzo mnie zaciekawiło. Jestem ciekawa jak smakuje. A jaglanka przefajna. Na pewno smakuje obłędnie :)
    A masło z orzechów nerkowca polecasz jakieś konkretne?
    Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja osobiście polecam masło marki Meridian :) Tutaj łap recenzję ;)
      https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/2014/11/naturalne-maso-orzechowe-z-nerkowcow.html

      Usuń
  7. z produktow mam tylko jaglanke i gruszki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też sporo ;) Na pewno wyczarujesz podobną!

      Usuń
  8. Napoju z nerkowców jeszcze nie piłyśmy ale do tej pory piłyśmy gryczany i to jest nasz ulubiony choć tylko raz udało nam się go kupić.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszne śniadanie i bardzo zdrowe :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. O mniam! Idealne na śniadanko ^^. Ja osobiście ze wszystkich posiłków, to śniadanie miłuję najbardziej, szczególnie na słodko :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ty uwielbiasz mleko z orzechów nerkowca, a ja jestem oczarowana owsianym :D Tego nie próbowałam nigdy, ale może się kiedyś skuszę :) Karob to świetny dodatek, też bardzo lubię go dosypywać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie za to owsiane niezbyt podchodzi, ale też nawet dobre :)

      Usuń
  12. Chętnie spróbowałabym tego mleka :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię i owsiankę i jaglankę - nie wiem co bardziej :D Nigdy nie widziałam karobu w sklepie - ciekawe jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Próbowałam karob, ale nie posmakował mi. Może dzięki tej jaglance w końcu bym go polubiła ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe! Z jaglanką dla mnie smakuje najlepiej :)

      Usuń
  15. Nie przepadam za kaszą jaglaną, ale w takiej wersji to bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  16. pożywne śniadanko :) ostatnio przekonałam się do jaglanek :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz cieszy więc bądź miły i jeśli Ci się spodoba - skomentuj ! :)
Dziękuję.