niedziela, 12 lutego 2017

Wegański chlebek bananowy z masłem orzechowym, mąką z nasion chia i migdałów ziemnych

Pamiętacie jak pisałam jakiś czas temu o prezencie dla dziadków? Pisałam, że zrobiłam dla nich zdrowy i pyszny wypiek, a mianowicie chlebek bananowy pełny ''super foods''! :) Nie dość, że zdrowe to wegańskie, słodziutkie i pyszne :) Smakowało nie tylko dziadkom, ale i też mojej rodzince, która wychwalała i ciągle zajadała się nim z różnymi dodatkami. Można jeść go solo, z powidłami z dżemem czy z dodatkową porcją masła orzechowego! Opcji jest wiele, a smak zawsze jest obłędny :)

Zapraszam do przepisu!



Przepis /na 1 blaszkę/:
3 bardzo dojrzałe banany
2 czubate łyżki masła orzechowego
1 czubata łyżka mąki z nasion chia GOVINDA
1 czubata łyżka mąki z migdałów ziemnych GOVINDA
1 szklanka mąki pszennej pełnoziarnistej
1/2 szklanki cukru trzcinowego
2 łyżeczki cynamonu
2 łyżeczki sody/proszku do pieczenia
1/2 szklanki oleju
szczypta soli

1. Banany rozgnieść na papkę
2. W dużej misce wymieszać wszystkie mąki wraz sodą/proszkiem, dosypać cukier, cynamon oraz szczyptę soli.
3. W garnuszku (najlepiej o grubym dnie) rozpuścić masło orzechowe aby było zupełnie płynne, a gdy już je upłynnimy, dodać rozgniecione banany, olej i wymieszać na gęstą i gładką masę
4. Masę płynną dodać do miski z mąką i łyżką dokładnie wymieszać całość aby powstała gęsta i lepka masa na ciasto
5. Gotowe ciasto przełożyć do blachy lub keksówki wyłożonej papierem do pieczenia
6. Piec w 180 stopniach lub w 150 stopniach w termoobiegu przez ok. 50 min (warto sprawdzać patyczkiem ciasto!)
7. Zostawić do wystygnięcia lub zajadać jeszcze ciepłe ;)

Smacznego!




27 komentarzy:

  1. Kochana, przesadzilas! ��To ciasto wygląda oblednie i jestem pewna, że tak też smakuje. �� Już od jakiegoś czasu szukam przepisu na ciasto bananowe u nie mogłam znaleźć niczego, co by mnie zadowolilo, ale na szczęście znalazłam Twój wspaniały przepis i nie omieszkam się spróbować. Dam znać jak upieke. Wszystkiego dobrego dla rodzinki i pozdrowienia. :) Chwile spędzone z najbliższymi są bezcenne. Dziadkowie mają prawdziwy skarb, skoro nie dość, że upieklas dla nich ciasto, to jeszcze zadbalas o ich zdrowie. �� Pozdrawiam Cie i życzę udanego weekendu i odpoczynku przed poniedziałkiem. �� Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci ślicznie <3 Jak przyjedziesz do Łodzi to Ci taki upiekę :D

      Usuń
  2. Chlebek bananowy pokochałam od pierwszego spróbowania. Zresztą uwielbiam do dziś. Takiego - z masłem orzechowym - jeszcze nie robiłam. Czas spróbować! Pozdrowionka cieplutkie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Może pamiętasz jak kiedyś wspominałam, że miałam kilka podejść do chlebka bananowego (w wersji z jajkiem i bez), które skończyły się niepowodzeniem i zakalcem. Może czas na kolejną próbę? :) Twój chlebek wygląda bardzo smacznie i idealnie ;) Wcale się nie dziwie, że smakował wszystkim - dziadkowie pewnie nie mogli się nim najeść :)

    PS Bardzo ładna aranżacja do zdjęć ;) W domu mam takie same łyżeczki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie daj mu jeszcze szansę! Zakalec mały może być, ale jeśli takie całe ciasto wychodzi to może wina piekarnika? :( Haha, Piona :D I dziękuję :)

      Usuń
    2. W końcu mówią "do trzech razy sztuka", tylko tak na prawdę nie pamiętam ile było tych "razy" i szans, ale nie wolno się poddawać. W końcu musi się udać:)

      Usuń
  4. Nie dziwię się, że wszystkim smakował, skoro powstał z takich składników :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja to... bym go niczym nie smarował. No, poza MO, ale tak... jadłbym solo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak zajadałam ;) Mnie idealnie pasuje słodycz bananów solo :)

      Usuń
  6. Wyglada na takie tresciwe - mniaaam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj jest/było :) Uwielbiam takie solidne ciasta :)

      Usuń
  7. Fantastyczny chlebek i do tego zdrowy

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze nigdy nie używałyśmy mąki z chia :D Ciasto/chlebek prezentuje się znakomicie :D Takie prezenty są najlepsze :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowny, uwielbiam takie chlebki :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. O, struktura ciasta super :) Pewnie wielkie zaskoczenie było, że wegańskie i zdrowe, a takie dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zjadłabym taki chlebek :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda pysznie, muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz cieszy więc bądź miły i jeśli Ci się spodoba - skomentuj ! :)
Dziękuję.