sobota, 8 kwietnia 2017

Indyjska sałatka z kaszą (wegańska)

No i mamy wolne! Na szczęście nie będzie ono takie stresujące, jak poprzednie ;) W przyszłym tygodniu czekają mnie same przyjemne rzeczy i nawet cieszę się na wieść o nadchodzących dniach. Wczoraj niestety zawaliłam trening i nie zrobiłam go, bo sen tak się mnie trzymał, a zmęczenie dokuczało ponad normę, że...poszłam spać :P I dobrze, bo należało się organizmowi po tak małej ilości przespanych godzin.

Dziś mam dla Was przepis na sałatkę z kaszy, którą wymyśliłam specjalnie na dni otwarte w moim liceum. Chciałam zrobić coś z efektem ''wow'' i chyba mi wyszło! Nawet nauczycielki proszą o przepis ;) Więc może i Wy się skusicie? Powiem tylko, że jest pyszna i śmiało może stanowić osobne danie, gdyż jest bardzo sycąca i dodatkowo 100% wegańska :) Zapraszam!


Składniki:
100 g kaszy owsianej (suchej)
1 cały bulion cebulowy wegański (1 litr) (ja użyłam marki Amandin)
300 g kukurydzy konserwowej bez dodatku cukru
300 g groszku konserwowego bez dodatku cukru
1 średnia marchewka
3 suszone morele (najlepiej te niesiarkowane)
3 suszone figi
50 g pestek dyni
2 czubate łyżki dobrej jakości ketchupu
1 łyżeczka suszonej bazylii
odrobina soli i pieprzu 
odrobina suszonej cebulki i czosnku

1.Kaszę przepłukujemy pod zimna wodą, wrzucamy go garnka i zalewamy bulionem cebulowym - doprowadzamy do zagotowania, a następnie gotujemy pod przykryciem na małym ogniu przez 30 minut.
2.W czasie gdy kasza się gotuje, kroimy sobie marchewkę na talarki oraz morele i figi na mniejsza kosteczkę.
3.Gdy kasza będzie już ugotowana, odcedzamy ją od pozostałego bulionu i czekamy aż zupełnie ostygnie.
4. Gdy kasza zupełnie ostygnie, dodajemy do niej ketchup, bazylię, czosnek, cebulkę oraz pieprz ze solą - dokładnie mieszamy aby każda przyprawa równomiernie się rozprowadziła.
5.Następnie dosypujemy odsączoną (dokładnie!) kukurydzę, groszek oraz pozostałe dodatki czyli suszone morele, figi, marchewkę i pestki dyni.
6. Całość ponownie dokładnie mieszamy aby każdy dodatek był równomiernie rozłożony.
7.Sałatkę wsadzamy do lodówki na cała noc aby każdy smak idealnie się ''przegryzł'' ;)

Smacznego!



22 komentarze:

  1. No,skoro nauczycielki kochają to ja chyba tez zacznę :D bo trochę tego bulionu jeszcze mam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie dziwię się, że sałatka zrobiła tak zwaną furorę i pozytywnie wszystkich zaskoczyła. Wygląda GENIALNIE :) Bardzo ciekawe połączenie warzyw, kaszy i suszonych owoców a do tego wytrawnych przypraw :) Z przyjemnością spróbuję :)

    PS Ciesze się, że kolejny tydzień zapowiada się dla Ciebie przyjemny i oby więcej takich dni :) Cudownego weekendu życzę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Beatko! Jest to intrygująca opcja, ale bardzo ciekawa i orientalna :)
      Dziękuję i wzajemnie <3

      Usuń
  3. A ja będę się stresować statystyką, bo mam we środę kolokwium i nie wiem, czego się spodziewać - a części materiału do niego nie przerobiliśmy :/ Muszę się wziąć za robienie zadań :/

    Ej, podoba mi się ta sałatka! Chętnie wypróbuję! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie dziwię się, że wszystkim smakowało, a dla wielu osób były to zapewne nowe smaki :)
    Udanego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zupełnie nowe nawet dla mnie! Pyszna sprawa :)

      Usuń
  5. Na pewno wypróbuję ten przepis :), tym bardziej, że aktualnie muszę całkowicie zmienić swoje odżywianie, a ta sałatka idealnie się wpisuje w moją nową dietę ;).

    OdpowiedzUsuń
  6. Idealna propozycja na dzisiejszy obiad. Jak zwykle narobiłaś mi smaka tymi pysznościami. Sałatka idealna! Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba dobrze? Mam nadzieję, że wypróbujesz :)

      Usuń
  7. Marchewka? Spojrzałam na miniaturkę i myślałam, że to melon. :P

    Bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę tak wygląda :P Ale to marchewka, na 100% ;)

      Usuń
  8. Bardzo ciekawe połączenie smaków, szczególnie dodatek suszonych owoców. Intrygująca propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Skoro zrobiła takie wrażenie na wszystkich to kiedyś muszę spróbować zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Może w takiej sałatce polubiłabym groszek konserwowy;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie się tu komponuje więc możliwe ;)

      Usuń
  11. Ciekawy pomysł na wykorzystanie wspomnianego bulionu - pewnie super wzbogacił smak gotowanej kaszy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, nadał jej wyrazistości :)

      Usuń
  12. Super miks smaków :D Szczególnie fajny ten dodatek kaszy owsianej :D

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz cieszy więc bądź miły i jeśli Ci się spodoba - skomentuj ! :)
Dziękuję.