wtorek, 4 kwietnia 2017

Sezamki cynamonowe

Kolejny ciężki dzień, który zapowiada się niezbyt przyjemnie...piękna pogoda na zewnątrz, a my kisimy się tyle w szkole. Szkoła skutecznie odbiera chęci do życia, ale trzeba to jakoś znieść. Nie ma co narzekać, wziąć się do roboty i zrobić to, co ma się do zrobienia!Dziś poprawiam matematykę i liczę na Wasze kciuki! Nie dość, że przydadzą się na matematyce to i jeszcze na kartkówce z angielskiego ;) Z tego angielskiego mam już tyle ocen, że niedługo zacznie brakować miejsca w dzienniku :P Tak to jest jak ma się go na rozszerzeniu.

Lubicie sezamki? Ja pokochałam je z wiekiem. Jak byłam mała to omijałam je szeroki łukiem, tak samo jak chałwę, która dziś też ostatecznie zjem. Sezamki potrafią trafić się paskudne, ale niektóre są przepyszne! Gdy ujrzałam w sklepie te cynamonowe, nie mogłam ich nie kupić! Jak wypadły? Zapraszam do czytania :)


Skład:



Wygląd i smak: Sezamki te wypatrzyłam na dziale resztek ze Świąt Bożego Narodzenia, stąd mamy tutaj bombki i świąteczne klimaty na opakowaniu ;) W środku kartonika znajdowały się 3 paczuszki bardzo długich sezamków, które ślicznie mieniły się od miodu i syropów cukrowych. Skład to nie jakieś wielkie fajerwerki, ale nie ma tragedii. Nie znajdziemy tu jakiś zbędnych dodatków typu szelak czy utwardzony olej palmowy. Do ich zakupu oczywiście skusił mnie cynamon, który uwielbiam! Nieźle się na nie napaliłam, bo przecież wystarczy na nie dobrze spojrzeć, a można dostrzec drobinki cynamonu - jupi!

Już po rozpakowaniu pierwszej saszetki wiedziałam, że będzie smacznie. Sezamki pachniały bardzo sezamowo i midowo. Żaden olej, żaden cukier, tylko prażony sezam i miód. Cynamonu niestety się nie doszukałam, ale liczyłam na to, że będzie go trochę czuć podczas kosztowania. Dodam, że sezamki miały idealną grubość i twardość. Nie trzeba było na nich łamać zębów, a tego nie znoszę ;)

Smak? Bardzo smaczny, ale jak dla mnie za mało cynamonowy. Niby było coś tam czuć, ale to nadal za mało. Sezam z miodem wszystko zdominowały, a cynamon niestety zanikł. Są to poprawne sezamki, ale jak na cynamonowe to trochę słabo. Mojej mamie bardzo smakowały, bo ona kocha chyba wszystkie istniejące sezamki, ale ja zjadłam jedną saszetkę i podziękowałam. Smaczne, ale pupy nie urywa.



Podsumowując:
6/10
Cena - ok. 4 zł Auchan
Czy kupię ponownie? - Nie

25 komentarzy:

  1. Jak malo cynamonowe to mogłyby mi smakować :)
    Co do pogody to ja się z Tobą łączę w kiszeniu się, z tym że w pracy :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co, nie lubisz cynamonu? ;)

      Usuń
    2. Lubię, ale jak nie czuć go przesadnie i nie we wszystkim ;)

      Usuń
  2. Ja tez kocham jak twoja mama wszystkie sezamki,wiec raczej te by mi smakowały ;) Póki co moimi ulubieńcami sa te z greckiej oferty Lidla,ktore maja w składzie tylko sezam i miód

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sezamki z tygodnia greckiego? Ja znam tylko batona sezamowego :D

      Usuń
  3. Wczoraj pogoda rzeczywiście była piękna, ale dzisiaj nic takiego nie zapowiada... szaro, deszczowo, ale nie narzekam bo wiosnę już mamy ;) W szkole dasz sobie radę: już wiele razy udowodniłaś, że świetnie sobie radzisz ;) Będzie dobrze a kciuki oczywiście trzymam ♥ Powodzenia ;)

    Nigdy nie lubiłam sezamków: strasznie słodkie aż bolą zęby, lepiące od cukru... sezam to tylko na pieczywie :D Tych sezamków nie widziałam nawet w internecie. Ciekawe połączenie, chociaż z tego co piszesz tego cynamonu mogli jednak sypnąć ciut wiecej.. z drugiej strony każdy aż tak uwielbia cynamon, więc tym osobom może pasować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A u mnie pięknie i tak cieplutko! Dzięki, było nawet spoko :)
      Jak robią już coś z cynamonem to pewnie dla miłośników tej przyprawy ;) Jak ktoś nie lubi to by nie kupił, a ja jako cynamonowy maniak chciałam poczuć jego dodatek ;)

      Usuń
    2. U mnie również zrobiło się ciepło :D
      Wiesz... w słodyczach "cynamonowych", "kakaowych", "truskawkowych" często te dodatki to tylko z nazwy a nie ze smaku :P

      Usuń
  4. Z sezamkami i chałwą mam identycznie - kiedyś ich baaaaardzo nie lubiłam i jak dostawałam je w paczce ze słodyczami na Mikołajki (w szkole czy z pracy rodziców), to zawsze oddawałam je mamie. Teraz uwielbiam, i chałwę, i sezamki, ale wybieram te o prostym składzie i bez cukru :)

    Ale też bym liczyła na duży posmak cynamonu - choć w sumie prażony sezam sam w sobie jest baaardzo intensywny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te z krótkim składem najlepsze, wiadomo :) Ale czasami cena powala. To prawda, sezam należy do intensywnych, ale cynamon w odpowiedniej ilości potrafi zdziałać cuda.

      Usuń
  5. Jakoś nie wpadłabym na cynamonowe sezamki, ale z chęcią bym takie spróbowała. Może akurat nie te, bo widzę, że nie warto. I to są chwile, w których cieszę się, że u mnie nawet nie ma np. Auchan, to się nigdy nie nacięłam na taki zakup.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj akurat Auchan ma SUPER rzeczy, a więc ja czasami jadę do niego ponad godzinę na zakupy :P

      Usuń
  6. Muszę ich spróbować!!! Sezamki kocham a cynamon to już w ogóle. Pomimo, że nie ma fajerwerków, to bardzo mnie ciekawią ^^

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam sezamki a te mają nawet całkiem, całkiem skład więc myślę, że można się skusić :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jadła bym :D Uwielbiam takie połączenia. Choć cukier w składzie mnie zraża, jest i tak przeslodzone innymi słodzidłami. Ale może spróbować sama takie zrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam na przepis jak wymyślisz! :)

      Usuń
  9. Nigdy nie przepadałam za sezamki i te mnie nie przekonują do zmiany zdania :/

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie bez powodu jedząc sezamki same zanurzamy je w cynamonie :-D ten smak uwielbiamy ale wiemy, że kupne będą za mało cynamonowe :-D

    OdpowiedzUsuń
  11. Marzę kiedyś, aby dorwać zdrowsze sezamki bez cukru ;)
    Te jakoś mnie nie kuszą, bo jestem przeogromną fanką tych klasycznych ;) Różne inne już próbowałam, ale klasykom nic się nie równa.
    Pozdrowionka cieplutkie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami klasyka nic nie zastąpi :)

      Usuń
    2. Melgy ;) w UK są w każdym sklepie, może w końcu zawitają do PL. Skład ( sezam i miód ) ;)

      Usuń
  12. Uwielbiam sezamki! Tych nigdy nie widziałam, a chętnie bym spróbowała. Niestety nie mam u siebie Auchan, więc jak tylko kiedyś w nim będę w innym miejscu, to będę się rozglądać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś z okolic Łodzi prawda? ;) Tam masz 2 te sklepy!

      Usuń

Każdy komentarz cieszy więc bądź miły i jeśli Ci się spodoba - skomentuj ! :)
Dziękuję.