sobota, 15 kwietnia 2017

Wegańskie bananowo-orzechowe babeczki (idealne na święta!)

Witajcie! Jak obiecałam Wam wczoraj, dziś na blogu przepis na wegańskie babeczki! W tym roku pierwszy raz na moim rodzinnym stole pojawią się wegańskie przysmaki i mam z tego ogromną radochę, bo uwaga - chcą tego domownicy spróbować! Jest sukces :) A, że u mnie w domu bardzo polubili wszyscy bananowe wypieki, to padło na babeczki z uch użyciem! Dodatkowo wpadło też moje ukochane masło z orzechów nerkowca, które jest źródłem zdrowych tłuszczy :) Ktoś mam smaka? W takim razie zapraszam!


Składniki:
2 bardzo dojrzałe banany
2 duże daktyle
3 czubate łyżki masła orzechowego (u mnie z orzechów nerkowca)
1/2 szklanki cukru trzcinowego
1 łyżeczka cynamonu
2 łyżeczki sody
1/2 szklanki oleju
1 szklanka mąki pszennej pełnoziarnistej
1 czubata łyżka mąki orzechowej (u mnie migdałowa)
szczypta soli

1. Daktyle zalewamy wrzącą wodą i pozostawiamy na ok. 20 minut aż zupełnie zmiękną, a następnie daktyle od tej wody odsączamy i zgniatamy widelcem na pastę.
2. Banany obieramy, miażdżymy na papkę widelcem i dodajemy do nich pastę daktylową, a następnie łączymy składniki w całość.
3. W dużej misce umieszczamy mąkę, sodę, cynamon, sól i cukier - mieszamy.
4. W garnuszku umieszczamy masło orzechowe i na małym ogniu powoli je rozpuszczamy. Gdy będzie już upłynnione, dodajemy do niego nasze banany z pastą z daktyli. Ponownie mieszamy.
5. Do suchych składników wlewamy naszą orzechową mieszankę i mieszamy. Później dolewamy stopniowo olej, ciągle mieszając.
6. Gotową masę przełożyć do papilotek/sylikonowych foremek i piec w 150 stopniach (termoobieg) przez ok. 50 minut (należy kontrolować ciasto patyczkiem!)
7. Wystudzić lub zajadać jeszcze ciepłe :)

Smacznego!



19 komentarzy:

  1. Wiedziałam, że Twój przepis będzie genialny i nie zawiodłam się :) Babeczki pierwsza klasa:świetna konsystencja, struktura i z pewnością smak. Teraz z pewnością będziesz musiała piec je częściej :D

    Chciałabym życzyć Tobie i całej Twojej rodzinie aby zbliżające sie Święta Wielkiej Nocy były Świętami miłości, szczęścia, spokoju i pokoju. Niech to będą wspaniałe rodzinne Święta. Niech Zmartwychwstały Chrystus Niech zsyła na Was łaski i wnosi szczęście do Waszego życia. ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Cię zaskoczył pozytywnie :) Konsystencja niczym brownie, ale z chrupiącą skórką :)
      Beatko, dziękuję za piękne życzenia! Ja również chciałabym życzyć Ci wszystko co najlepsze. Cudownych chwil z rodzinką, dobrego jedzonka, wiele uśmiechów, mokrego dyngusa i łaski Chrystusa, która napełni Cię miłością i cierpliwością na dalsze dni :)

      Usuń
    2. Chrupiaca skórka.... brzmi pysznie :D

      Dziękuję za tak piękne życzenia ♥ Niech to będą radosne Świeta dla wszystkich :)

      Usuń
  2. Bardzo fajne babeczki! Ja wprawdzie komplet wielkanocnych wypieków mam już gotowy i dziś zamierzam tylko korzystać z wolnego, ale i tak bym z chęcią skosztowała Twoich orzechowych babeczek z bananem. Super!
    Pozdrawiam ciepło! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Masło nerkowcowe i banany - i nic więcej mi nie trzeba <3 pyszka!

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam wszelkie słodkości z dodatkiem masła orzechowego <3
    a u mnie w tym roku na stole pojawi się wegański, kokosowy serniczek

    http://kuchniaellie.blogspot.com/2017/04/kokosowy-sernik-z-ananasem-na.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak coś ma banany, daktyle i jeszcze masło orzechowe to musi być pyszne !! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze lepiej wyglądają po przekrojeniu <3

    OdpowiedzUsuń
  7. U nas na pewno takie babeczki też by zasmakowały :) My zrobiłyśmy wegańskie gołąbki i falafele :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Super babeczki! Wszystkiego najlepszego na święta :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Znakomicie wyglądają i z pewnością tak też smakują! 😁 Wszystkiego najlepszego z okazji Świąt Wielkanocnych, Kochana! Wypoczynku i jak najwięcej pozytywnej energii i radości z czasu spędzonego z rodziną! Bogatego zajączka, samych smakołyków na stole, a przede wszystkim odpoczynku, zdrowia i dużo siły do zmierzenia się z nadchodzącymi wyzwaniami. 😉 Pozdrawiam serdecznie i przesyłam dużo Słońca, miejmy nadzieję, że pogoda dopisze. 😉 😊
    Buziaki! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej! Dziękuję ślicznie za życzenia :* Ja również życzę Ci zdrowych, smacznych i mokrych świąt Wielkiejnocy. Aby Chrystus napełnił Cię i Twoją rodzinkę łaską, miłością, cierpliwością zdrowiem na nadchodzące dni.
      Wesołego Alleluja!

      Usuń

Każdy komentarz cieszy więc bądź miły i jeśli Ci się spodoba - skomentuj ! :)
Dziękuję.