niedziela, 3 września 2017

Mieszanka studencka Bakal i dlaczego warto jeść orzechy kiedy się dużo uczymy?

Dziś dla wielu młodych ludzi ostatni dzień wolności! Tak - to już jutro wracamy w szkolne ściany :) Ja w tym roku zaczynam najbardziej intensywną w naukę klasę maturalna, która wymaga dużej ilości poświęceń na naukę, ale myślę, że dam jakoś radę!

W czasie roku szkolnego bardzo ważne jest odżywcze odżywianie naszego organizmu! Podczas nauki może nie spalamy dużo kalorii, ale w tym czasie potrzebujemy bardzo odżywczego jedzenia. Szczególnie kiedy dochodzą nam jeszcze zajęcia pozalekcyjne! Dziś mam dla Was post o tym jak orzechy potrafią pomóc nam w nauce! Oto kilka bardzo przemawiających faktów, które mnie do tego przekonują ;)

1. Obniżają cholesterol, ciśnienie oraz poziom cukru we krwi. Są doskonałe na odchudzanie. Niezwykle bogate w l-argininę. Jedzone przed treningiem przyspieszają metabolizm i pozwolą  spalić więcej kalorii podczas wszelkiego wysiłku! W czasie kiedy dużo siedzimy przed książkami to super opcja na podkręcenie metabolizmu.

2. Zawierają dużo kwasów omega-3 oraz witaminę B6. Poprawiają pamięć i koncentrację oraz działanie układu nerwowego. Szczególnie na dobrą pamięć pomagają orzechy włoskie, które samym swoim wyglądem przypominają mały mózg ;) Orzechy stworzone na ulepszenie pamięci! Bogate w antyoksydanty, pomagają usunąć toksyny z organizmu! 

3. Uzupełniają poziom magnezu, który lubi uciekać nam wraz ze wzmożonym stresem. Chyba każdy zna te okropne skurcze łydek w nocy? Moim zdaniem nie ma chyba gorszej opcji pobudki. Nic tylko zajadać orzechy :)

4. Zawierają one dużo białka oraz pierwiastków takich jak żelazo, fosfor i cynk. Nie trzeba jeść mięsa aby uzupełniać te pierwiastki :)

5. Selen to bardzo waży pierwiastek odpowiadający za nasz układ odpornościowy. Czy widzieliście, że tylko jeden orzech brazylijski dziennie pokrywa nasze całodobowe zapotrzebowanie na ten pierwiastek? Magia! :)

6. Zawierają bardzo dużo witaminy E, szczególnie orzechy laskowe, odpowiedzialnej m.in. za przeciwdziałanie starzeniu się organizmu a także za ochronę od tworzenia się skrzepów w naczyniach krwionośnych. 

7. Coś dla Pań czyli...włosy! Czy wiedzieliście, że orzechy świetnie na nie wpływają? Poprawiają ich połysk, który nadaje włosom pięknego wyglądu :)

8. Nie tylko włosy są piękniejsze od tłuszczy zawartych w orzechach, ale i też skóra! Staje się bardziej gładka, a suchość odchodzi w zapomnienie. Nie ma nic gorszego niż suche dłonie zimą :)

9. Przeciwdziałają przyswajaniu tłuszczu, a tym samym zaspokajają głód i w rezultacie pozwalają nam zrzucić zbędne kilogramy! A w okresie jesienno - zimowym to zbawienie, bo w tedy więcej sobie jemy i mniej się ruszamy ;)

10. Zwalczają stres! Dla mnie to bardzo istotne gdyż należę do bardzo, ale to bardzo stresujących się osób. Codzienna dawka ZŁEGO stresu bardzo dobija się na naszym  zdrowiu, a więc dawka orzechów powinna znaleźć się w naszym menu aby ten stres spokojnie redukować :)

Taką świetną opcją orzechowej przekąski bogatej w zdrowe tłuszcze, ale i też energetyczne węglowodany jest mieszanka studencka Bakal! Nie bez powodu nazwano ją studencką ;) To własnie ona ma zaspokajać nasz organizm w czasie intensywnej nauki, a przy okazji pysznie smakować!


Skład:



Wygląd i smak: Opakowanie ma w sobie pyszną mieszankę świeżych i ogromnych orzechów :) Każde smakują idealnie i jest to super opcja przekąski! Nie wiem jak Wy, ale ja uwielbiam połączenie kwaśnej żurawiny z nerkowcami oraz słodkich rodzynek z orzechami laskowymi ;) Tutaj jeszcze są orzeszki ziemne, co najważniejsze NIE SĄ SOLONE! A takie są dobrym źródłem białka :) Cała mieszanka razem wypada bardzo smacznie, a ja z moją siostrą pochłonęłyśmy całą w jeden dzień! Bardzo kaloryczna opcja, ale wierzcie mi, że zdrowa, sycąca na długo i dająca nam dużo dobrych składników :)


18 komentarzy:

  1. Moja siostra bardzo je lubi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podczas nauki intensywnej tez zapalasz ogromne ilości kalorii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby tak, ale ciągle siedzimy na pupie ;)

      Usuń
    2. Mózg jest organem, który spala najwięcej kalorii w całym organizmie :)

      Usuń
    3. Racja, ale i tak nie można przesadzać.

      Usuń
  3. Wszystko fajnie,ale jakie porcje dziennie mniej więcej powinno sie takich orzechów jeść?Zawsze mam z tym problem :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy, których :) Nerkowce czy orzechy laskowe najlepiej przyjmować w okolicach 20-30 g, a orzech brazylijski wystarczy tylko jeden w ciągu dnia!

      Usuń
    2. Zuza, ja bym uzależniła to od kaloryczności i całości diety. Jeśli jadasz dużo awokado, oliwek, mleka kokosowego, oleju czy tłustszy nabiał/jajka/masło (ewentualnie mięso), to na pewno tych orzechów powinno być mniej. Jeśli nie jesz dużo takich składników - tłuszcze powinnaś podbijać orzechami, pestkami, masłem orzechowym czy chociażby chałwą bez cukru. A przynajmniej ja tak robię :D Nie ważę ich, myślę, że jem nawet ok. 50 g orzechów i pestek dziennie, przy czym nie szaleję z tłustymi śmietanami, serami, mięsem, itp.

      Jestem świetną reklamą zalet spożycia orzechów :D Nie mam już problemów ze skurczem łydek, moje włosy są rewelacyjne i świetnie odrastają, genialnie sycą...

      Usuń
  4. Osobiście wolę mieszanki z większą ilością orzechów niż suszonych owoców, choć i tak kupuję zazwyczaj wszystko oddzielnie :) Jak dla mnie nie ma lepszego i smaczniejszego źródła wartościowych tłuszczów niż właśnie orzechy (no może jeszcze awokado ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również, ale przeważnie w mieszankach studenckich jest przewaga rodzynek :)

      Usuń
  5. Bardzo często kupuję takie mieszanki i bardzo je lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie bym się skusiła ma orzeszkową przekąskę.
    Orzechy wszelakie są najlepsze!
    Świetne podczas nauki!
    Pozdrowionka niedzielne! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Orzechy mogłabym jeść non-stop myślę, że jestem odrobinę uzależniona :D Ale przynajmniej to lepsze niż jakieś niezdrowe słodycze.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię różnego rodzaju takie przekąski :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nieraz takie przekąski nam uratowały życie kiedy uczyłyśmy się do późnych godzin nocnych ;) Nie ma nic gorszego niż uczenie się z burczącym brzuchem :P

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz cieszy więc bądź miły i jeśli Ci się spodoba - skomentuj ! :)
Dziękuję.