środa, 19 lipca 2017

Wegański chlebek bananowy z mąką kokosową i cukrem kokosowym

Pomyślałam sobie, że dawno na blogu nie było przepisu, a więc mam dla Was kolejny pomysł na chlebek bananowy w wegańskiej wersji :) Ostatnio sam mój tata kupił do domu ogromną ilość dojrzałych bananów i zadeklarował, że bardzo ma ochotę na chlebek bananowy! To zdecydowanie ulubiony wypiek w moim domu i robię go często ;) Wykorzystałam to, że mój tata jest ogromnym miłośnikiem kokosowych smaków i stworzyłam chlebek bananowy przesycony kokosem! Kto chętny? Zapraszam do kuchni! ;)


Przepis /na 1 blaszkę/:
3 bardzo dojrzałe banany
1 szklanka mąki pszennej pełnoziarnistej
2 łyżeczki sody/proszku do pieczenia
1/2 szklanki oleju
szczypta soli
chlust mleka roślinnego

1. Banany rozgnieść na papkę
2. W dużej misce wymieszać obie mąki wraz sodą/proszkiem oraz szczyptę soli.
3. W mniejszej misce wymieszać olej z cukrem kokosowym tak, aby cukier się zupełnie rozpuścił.
4. Do miski z olejem i cukrem dodać banany i ponownie wymieszać.
5. Masę płynną dodać do miski z mąką i łyżką dokładnie wymieszać całość aby powstała gęsta i lepka masa na ciasto. Gdy będzie za gęsta dodać mleka roślinnego.
6. Gotowe ciasto przełożyć do blachy lub keksówki wyłożonej papierem do pieczenia i obsypać chipsami kokosowymi, a następnie posypać 2 łyżeczkami cukru kokosowego aby po upieczeniu powstała chrupiąca i karmelowa skorupka :)
7. Piec w 180 stopniach lub w 150 stopniach w termoobiegu przez ok. 50 min (warto sprawdzać patyczkiem ciasto!)
8. Zostawić do wystygnięcia lub zajadać jeszcze ciepłe ;)

Smacznego!





18 komentarzy:

  1. Widzę, że taki wilgotny - na pewno smaczny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo wilgotny! Takie najbardziej lubimy :)

      Usuń
  2. Idealne śniadanko.
    Mogłabym takie kromeczki dziś rano zjeść.
    Wygląda tak pysznie, pięknie! Chlebek idealny!
    Pozdrawiam! Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkoda, że nie wyrosło, ale to kwestia mąk :D W każdym razie, uwielbiam takie zbite chlebki - zwłaszcza z masłem orzechowym <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię chlebek bananowy, ale w takiej wersji jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakiś czas temu jadłam podobny chlebek i tym samym zaspokoiłam pewnie na dobry rok swoją chcicę na takowy, ale pamiętaj... za rok wpadam i będziesz mi musiała taki zrobić. xD

    OdpowiedzUsuń
  6. W przekroju przypomina mi chałwę, bardzo lubię taką strukturę :)
    W ogóle to dawno nie robiłam chlebka bananowego, będę musiała to zmienić :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie :) Czekam na Twoją wersję :)

      Usuń
  7. Pyszności, bardzo lubię chlebki bananowe :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Banany i kokos w jednym chlebku <3 Same pyszności :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Początkowo myślałam, że jest zakalcowaty, ale widocznie to taka konsystencja. Na pewno ciasto by mi smakowało.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ależ on jest cudownie wilgotny! :) Zjadlabym Kochana, nawet teraz. A już na pewno o każdej porze dnia i nocy lekko podopieczny z warstwą masla orzechowego na wierzchu i łyżeczka konfitury. :) Przepis zapisuję i niedługo wykorzystam. :* Super, że wyjedziesz sobie na wakacje i oderwies
    z się na chwilę od domu i codziennych spraw. Życzę, aby był jak najbardziej udany i żebyś się świetnie bawiła, a przede wszystkim wypoczela psychicznie. :)
    Pozdrawiam i przesyłam buziaki! :**

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz cieszy więc bądź miły i jeśli Ci się spodoba - skomentuj ! :)
Dziękuję.